ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σερρών Θεολόγος: «Ο χρόνος χαρίζεται από την θεία Αγάπη,
ώστε να τον αξιοποιήσουμε προς χάριν της σωτηρίας μας»
1-1-2024
Την πατροπαράδοτη Αγιοβασιλειόπιτα ευλόγησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, την Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023, στις 4:30 το απόγευμα, στο Επισκοπείο Σερρών, παρουσία του ευαγούς κλήρου, του Βουλευτού Σερρών κ. Θ. Λεονταρίδη, του Αντιπεριφερειάρχου Σερρών κ. Π. Σπυρόπουλου, των Δημάρχων Σερραίων κ. Β. Μητλιάγκα, Βισαλτίας κ. Ευαν. Πλιάκου και Εμμ. Παπά κ. Δ. Νότα, του Διοικητού του 10ου Συντάγματος ΠΖ κ. Αδ. Σαρρή, του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Σερρών κ. Αθ. Μαλλιαρά, εκπροσώπων της Αστυνομικής Διευθύνσεως και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών και λοιπών αρχών και του λαού του Θεού.
Προ της απολύσεως της ιεράς ακολουθίας, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, ευχήθηκε εγκαρδίως και πατρικώς, ο φιλάνθρωπος Θεός, να ευλογήσει πλουσίως το νέο πολιτικό έτος 2024 από τον ακένωτο πλούτο της αγάπης Του, ώστε να είναι για όλους, τον ιερό κλήρο, τις μοναστικές αδελφότητες, τους άρχοντες και τον φιλόχριστο λαό της αγιοφυλάκτου και ενδόξου Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης, αλλά και για την Πατρίδα μας και τον κόσμο ολόκληρο, έτος θερμουργού πίστεως, ευλογίας, μετανοίας, πνευματικής προκοπής, σωτηρίας, ειρήνης, αγάπης, υγείας και ευημερίας.
Ακολούθως, στις 6:00 το απόγευμα, τελέσθηκε ο πανηγυρικός Εσπερινός της μεγάλης Δεσποτικής εορτής της κατά σάρκα Περιτομής του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και της εορτής του Αγ. Βασιλείου του μεγάλου, Αρχιεπισκόπου Καισαρείας, στον πανηγυρίζοντα, ομώνυμο ιερό Ναό Κ. Λευκώνος, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου.
Ομιλητής στον Εσπερινό της εορτής ήταν ο αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Ηλίας Βλάχος, υπεύθυνος του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Εκκλησίας των Σερρών, ο οποίος με ωραίο και δυνατό λόγο αναφέρθηκε στον Άγιο Βασίλειο της Εκκλησίας μας, τον υψιπέτη και ασυμβίβαστο, δηλαδή, Επίσκοπο, τον κορυφαίο δογματικό διδάσκαλο, τον θαυμαστό υφηγητή της μοναχικής πολιτείας, τον οτρηρό πανεπιστήμονα, τον ακαταπόνητο διάκονο της φιλανθρωπίας, τον φιλόστοργο πατέρα και ποιμένα της Εκκλησίας. Αναφέρθηκε, επίσης, στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας των Σερρών και της Νιγρίτης, που πραγματοποιείται στο όνομα του Κυρίου και προς ανακούφιση των εμπεριστάτων αδελφών μας.
Ολίγο προ του «Δι’ ευχών…» της πανηγυρικής εσπερινής ακολουθίας, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, ως Πρόεδρος του Δ. Σ. του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου «Παναγία η Πονολύτρια», προσέφερε μαζί με τους σεβαστούς πατέρες της Σερραϊκής Εκκλησίας συνολικώς 60 υποτροφίες σε ισάριθμους φοιτητές και φοιτήτριες της Μητροπολιτικής του περιφερείας, οι οποίοι επιδεικνύουν ιδιαίτερη έφεση για μάθηση και διακρίνονται για το ήθος και την επιμέλειά τους.
Ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος, απευθυνόμενος προς το φιλέορτο εκκλησίασμα, υπογράμμισε μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Τό ἔλεος τοῦ Τρισαγίου Θεοῦ μᾶς ἀξιώνει γιά μιά ἀκόμη φορά στό διάστημα τῆς ἐπιγείου ζωῆς μας νά εἰσέλθουμε μέ αἰσθήματα κατά Θεόν ἐλπίδος σέ μία νέα χρονιά. Ὁ κόσμος καί ὁ χρόνος εἶναι δύο πραγματικότητες πού ἦλθαν στήν ὕπαρξη, ἀπό τήν οὐσιοποιό, ἀγαθοποιό καί παντοδύναμη ἄκτιστη ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ. Ἐκεῖνος παρήγαγε τά σύμπαντα ‘’ἐξ οὐκ ὄντων’’ στό εἶναι. Πρίν ἀπό τήν δημιουργία τοῦ κτιστοῦ κόσμου, ἀοράτου καί ὁρατοῦ, δέν ὑπῆρχε ὁ χρόνος, παρά μόνον ὁ Τριαδικός Θεός. Στόν ἅγιο Θεό δέν ὑπάρχει ἡ ἔννοια τοῦ χρόνου. Ἐκεῖνος ὑπέρκειται τοῦ χρόνου καί ὡς δημιουργός του παραμένει ὑπέρχρονος, αἰώνιος, ἀμετάβλητος καί ἀδιάδοχος. Ἡ ὕπαρξις τοῦ χρόνου συνδέεται μέ τήν γέννηση, πρόοδο καί τόν τελικό σκοπό τῶν ὄντων. Ὁ ἕνας κατά τήν οὐσίαν Τριαδικός Θεός, δηλαδή ὁ ἐξ οὗ τά πάντα Θεός Πατήρ, ὁ δι’ οὗ τά πάντα Θεός Λόγος καί ὁ ἐν ᾧ τά πάντα Ἅγιον Πνεῦμα, ἐποίησε τά πάντα καλά λίαν καί ἔθεσε ὡς κορωνίδα τοῦ δημιουργικοῦ Του ἔργου τόν κατ’ εἰκόνα Αὐτοῦ πλαστουργηθέντα καί πρός τήν ὁμοίωσιν Αὐτοῦ κληθέντα ἄνθρωπο. Ἡ ἐν χρόνῳ φιλάνθρωπος καί σωτηριώδης φανέρωσις τοῦ Θεοῦ στό θεανθρώπινο πρόσωπο τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος ‘’χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνας’’ (Ἑβρ. 13, 8), ἐξαγιάζει τόν χρόνο καί τόν τοποθετεῖ στήν σωστή του προοπτική.
Μέ τήν ἐν χρόνῳ γέννηση τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ δίδεται μία νέα σωτηριολογική καί φιλάνθρωπη προοπτική καί δυναμική στόν χρόνο. ‘’Ὁ ἄναρχος ἄρχεται καί ὁ Λόγος σαρκοῦται’’! Μέ αὐτόν μάλιστα τόν πάνσοφο καί φιλάνθρωπο τρόπο ὁ χρόνος μεταβάλλεται σέ ‘’καιρόν εὐπρόσδεκτον σέ ἡμέρα σωτηρίας’’ (Β’ Κορ. 6, 2). Ὁ ἄνθρωπος μέσα ἀπό τήν πίστη στόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό, ‘’ὅς ἐστιν εἰκών τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀοράτου’’ (Κολ. 1,15) καί τήν μετοχή του στό μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας, πού ὡς ἡ καινή κτίσις φανερώνει καί ὑπηρετεῖ ἐν κόσμῳ καί χρόνῳ τό μυστήριο τοῦ Χριστοῦ, μπορεῖ χαρισματικῶς νά γίνεται ἔνθεος, νά ὑπερβαίνει τήν φθορά καί τόν φόβο θανάτου, νά ἐπιτυγχάνει τοῦ τέλους του, νά φθάνει στήν καθ’ ὁμοίωση Θεοῦ μακαρία καί ἀτελεύτητη ζωή, στούς ‘’καινούς οὐρανούς καί γῆν καινήν…ἐν οἷς δικαιοσύνη κατοικεῖ’’ (Β’ Πετρ. 3, 13). Ὁ ἄνθρωπος καλεῖται νά ἀγωνισθεῖ ἐν Χριστῷ καί μετά πάντων τῶν ἁγίων, μέσα στόν ἁγιασμένο χωροχρόνο τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ γιά τήν πνευματική καί ὀντολογική του ἀνακαίνιση καί σωτηρία. Ἔτσι ὁ χρόνος ἐξαγιάζεται καί ἀποκτᾶ οὐσιαστικό νόημα, ὀμορφιά καί ἀξία.
Ὁ χρόνος τῆς παρούσης ζωῆς χαρίζεται καί πιστώνεται, ἀπό τήν θεία ἀγάπη στόν καθένα μας ὥστε νά τόν ἀξιοποιήσουμε πρός χάριν τῆς σωτηρίας. Μέ αὐτό τόν τρόπο τό παροδικό καί τό ἐφήμερο, ὑπηρετοῦν τό οὐράνιο καί τό αἰώνιο. Μέσα στήν ἁγία Ἐκκλησία μας, ὅπου τά πάντα φωτίζονται, ἁγιάζονται, μεταμορφώνονται καί καινοποιοῦνται ἀπό τό ἀνέσπερο φῶς τοῦ Χριστοῦ, διδασκόμεθα νά ζοῦμε ἀγωνιζόμενοι πνευματικῶς γιά ‘’τό νῦν’’, ὡς ἀληθῆ πρόγευση καί στάδιο προετοιμασίας τοῦ ἀτελεύτητου «ἀεί» τῆς ὑπέρχρονης Βασιλείας τοῦ Θεοῦ».
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως