Δελτίο τύπου – Πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας (11-03-2022)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

11-03-2022

Ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Σερρῶν καί Νιγρίτης ἀνακοινώνονται τά ἑξῆς ἀναφορικά μέ τό πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:

Σήμερα, Παρασκευή 11 Μαρτίου, στίς 7:00 τό ἀπόγευμα, ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Θεολόγος θά συγχοροστατήσει μετά τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Γρεβενῶν κ. Δαβίδ, στόν πανηγυρικό Ἑσπερινό τῆς ἑορτῆς τῶν Ἁγ. Θεοδώρων καί στήν ἀκολουθία τῆς Α’ Στάσεως τῶν Χαιρε­τισμῶν στήν Ὑπε­ραγία Θεοτόκο, πού θά τελεσθοῦν στόν ἑορτάζοντα ἱερό Καθεδρι­κό καί Προ­σκυνηματικό Ναό Ἁγ. Θεοδώρων Σερρῶν. Τῆς ἱερᾶς ἀκολουθίας θά προεξάρχει ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Τρίκκης, Γαρδικίου καί Πύλης κ. Χρυσόστομος.

Τήν ἁγιώνυμο ἡμέρα τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν Ἁγ. Θεοδώρων, Σάββατο 12 Μαρτίου, στόν ἑορτάζοντα ἱερό Καθεδρι­κό καί Προ­σκυνηματικό Ναό Ἁγ. Θεοδώρων Σερρῶν, θά τελεσθεῖ πανηγυρική θ. Λειτουργία, μέ τήν συμμετοχή τῶν Σεβ. Μητροπολιτῶν Γρεβενῶν κ. Δαβίδ, Τρίκκης, Γαρδικίου καί Πύλης κ. Χρυσόστόμου καί τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Θεολόγου. Ἀκολούθως, θά γίνει λιτάνευσις τῆς χαριτο­βρύτου Κά­ρας τοῦ Ἁγ. Θεοδώρου τοῦ Στρατηλάτου, πού ἀπό αἰώνων φύλασσεται ὡς τιμαλφέστατος πνευματικός θησαυρός στήν παλαιά Μητρόπολη καί τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τῶν Ἁγ. Θεοδώρων. Ἐφέτος στήν ἱερά πανήγυρη τῶν Ἁγ. Θεοδώρων, ἀρχαίων προστατῶν τῆς πόλεως καί τῆς Μητροπόλεως Σερρῶν, θά παραστεῖ συμπροσευχητικῶς καί ἡ Ὑφυπουργός Παιδείας καί Θρησκευμάτων κ. Ζέτα Μακρῆ.

Τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, 13 Μαρτίου, ὁ Σεβ. θά συνιερουρ­γήσει στήν Συνοδική θ. Λειτουργία καί ἀκολούθως θά συμμετάσχει στήν ἱερά λιτα­νεία τῶν ἁγίων καί σεπτῶν εἰκόνων, πού θά τελεσθοῦν στόν ἱερό Μητρο­πολι­τικό Ναό Εὐαγγελισμοῦ Θεοτόκου Ἀθηνῶν. Ἀκολούθως, θά παρακαθήσει, ὡς Συνοδικός Ἱεράρχης στό ἐπίσημο γεῦμα, πού θά παρα­θέσει ἡ Πρόεδρος τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρα­τίας στό Προεδρικό Μέγαρο, μέ ἀφορμή τήν ἑορτή τῆς Ὀρθοδοξίας.

Στίς 6:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴ­διας ἡ­μέ­ρας θά τελεσθεῖ ὁ Β’ Κατανυ­κτικός Ἑσπερινός τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, στόν ἱερό Καθεδρικό καί Προσκυνηματικό Ναό Ἁγ. Θεοδώρων Σερρῶν. Ὁμιλητής σ’ αὐτόν θά εἶναι ὁ Πανοσιολ. Ἀρ­χι­μαν­δρί­της π. Γαβριήλ Παλιούρας, Πρω­το­σύγ­κελ­λος τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μη­τρο­πό­λε­ώς μας.

Ἀπό τήν Δευτέρα 14 ἕως τήν Τετάρτη 16 Μαρτίου, ὁ Σεβ. θά εὑρίσκεται στήν Ἀθήνα, ὅπου θά συμμετάσχει στίς ἐργασίες τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῆς ὁποίας εἶναι τακτικό μέλος.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Εγκύκλιον Σημείωμα – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΗ ΕΙΣΟΔΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ 2022

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΗ ΕΙΣΟΔΩ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ

Πρός τό φιλόχριστον πλήρωμα, τόν κλῆρον, τάς μοναστικάς ἀδελφότητας καί τόν λαόν τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

«Ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ· Μετανοεῖτε καί πιστεύετε ἐν τῷ εὐαγγελίῳ». Ὁ Κύριος. (Μρκ. 1, 15).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Ἡ πλουσιόδωρος ἀγάπη τοῦ Θεοῦ ὁδήγησε καί πάλιν ἐφέτος τά βήματά μας στήν κατανυκτικότερη περίοδο ὁλοκλή­ρου τοῦ Ἐκκλησιαστι­κοῦ ἔτους, τήν Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Γιά ἐμᾶς τούς ὀρθοδό­ξους χριστιανούς ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή ἀποτελεῖ τήν καρδιά τοῦ Ἐκ­κλησιαστικοῦ ἔτους, τήν ἀκένωτη πηγή πού διαποτίζει μέ τά ψυχωφελῆ νάματά της τήν λειτουργική μας ζωή καί καταυγάζει μέ φῶς Χριστοῦ τήν ὀρθόδοξη χριστιανική μας εὐσέβεια.

«Τό στάδιον τῶν ἀρετῶν», ἀνοίγει καί πάλι τίς πύλες του καί ἡ Ἐκκλησία καλεῖ ὅλους ἐμᾶς, τά παιδιά της, νά εἰσέλθουμε σέ αὐτό. Ὅπως οἱ ἀθλητές μέ ἀποφασιστικότητα καί χαρά εἰσέρχονται στό στάδιο γιά νά ἀγωνισθοῦν καί νά νικήσουν, ἔτσι καί ἐμεῖς εἰσερχόμασθε μέ ὑψηλό φρό­νημα στήν ἱερή περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, πού ἀποτελεῖ τό δικό μας πνευματικό στάδιο γιά νά ἀγωνισθοῦμε γιά τήν κατά Θεόν προκοπή μας.

Εἰσερχόμασθε γιά νά ἀγωνισθοῦμε νομίμως, κατά τήν προτροπή τοῦ Ἀποστόλου Παύλου (Β’ Τιμ. 2, 5), γιά τήν κατάκτηση τῶν ὑψηλῶν κορυφῶν τοῦ πνεύματος, πού μᾶς φέρνουν κοντύτερα στόν ποθεινότατο Σωτήρα μας, Ἰησοῦ Χριστό. Ἐφόδιά μας σ’αὐτόν τόν σκληρό ἀγώνα κατά τῆς ἀσωτίας καί τῆς ὑπαρξιακῆς φτώχειας εἶναι ἡ ὑψοποιός προσευχή, ἡ μυσταγωγική θεία λατρεία, ἡ θεάρεστος νηστεία στήν διπλή της διάσταση, ἡ ἐλεημοσύνη, ἡ ἐγκράτεια, ἡ ἀμνησικακία, ἡ σωφροσύνη, ἡ μετάνοια, τό χαροποιόν πέν­θος, ὁ τελωνικός στεναγμός, τά δάκρυα, ἡ διά τῆς πίστεως ἐγκατάλειψη στήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ Πατέρα καί κυρίως ἡ ταπεινοφροσύνη ἡ ὁποῖα κεφαλοποιεῖ καί περιφρουρεῖ ὅλες τίς ἀρετές.

Ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή προβάλλει ἐνώπιον ὅλων μας, πρωτί­στως ὡς ἕνα σωτήριο κάλεσμα γιά μετάνοια. Ἀτελής καί ἀδύναμη ἀπό μόνη της ἡ ἀνθρωπίνη φύση μας εὔκολα παρασύρεται καί δελεάζεται ἀπό τά θέλγητρα τῆς ἁμαρτίας ὑποκύπτοντας σέ αὐτήν. Κατά τόν λόγο τῆς Ἁγίας Γραφῆς κανένας δέν εἶ­ναι καθαρός ἀπό τόν ρύπο τῆς ἁμαρτίας, ἔστω καί ἄν εἶναι μία μόνο ἡμέ­ρα ἡ διάρκεια τῆς ζωῆς του πάνω στή γῆ (Ἰώβ 4, 4 -5). Διά τοῦτο καί ὅλοι μας ἔχουμε ἀνάγκη μετανοίας.

Ἡ νηπτική καί θεραπευτική παράδοση τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου Ἐκ­κλησίας μας θεωρεῖ ὅτι ἡ ἁμαρτία ρυπαίνει καί πληγώνει θανασίμως τήν ψυχή μέ ἀποτέλεσμα ὁ ρύπος αὐτός τῆς ψυχῆς, ὡς τεῖχος ὑψηλό καί ἀπροσπέλαστο, νά ἐμποδίζει τόν ἄνθρωπο νά προσεγγίσει τόν Θεό. Διά τοῦτο καί ὁ θεῖος θεολόγος Γρηγόριος τονίζει «Θεοῦ γάρ ἀλλοτρίωσις ἡ ἁμαρτία». Αὐτήν τήν ἀλήθεια σημειώνει διά τοῦ προφήτου του Ἰερεμίου ὁ ἴδιος ὁ Θεός στόν λαό του λέγων: «Γνῶθι καί ἰδέ ὅτι πικρόν σοι τό ἐγκαταλιπεῖν σε ἐμέ» (Ἰερ. 2,19). Εἶναι ἀφάνταστα πικρό νά ἐγκαταλείπει ὁ ἄνθρωπος τόν Θεό καί νά ζῆ μάκρυά Του. Τό διαπιστώνουμε ὅλως ἰδιαιτέρως σήμερα.

Ἡ χριστιανική μας ζωή καί ὁ διά τῆς μετανοίας πνευματικός μας ἀγώνας ἔχουν νόημα καί στόχο. Ὕψιστος σκοπός τῆς ζωῆς μας εἶναι ἡ θε­οκοινωνία, ἡ κατά χάριν ἕνωσίς μας μέ τό Θεό. Αὐτό ἐξάλλου ὑπαινίσσε­ται καί τό στόμα τοῦ Χρι­στοῦ, ὁ θεῖος Παῦλος, ὅταν μᾶς προτρέπει νά ἐνδυθοῦμε τά ὅπλα τοῦ φω­τός. Ἔνδυμά μας ὅπως καί ὁ Ἅγιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος τονίζει εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, τόν Ὁποῖον ἐνδυθήκαμε κατά τήν ἱερώτατη στιγμή τοῦ βαπτίσματός μας, καθώς «ὅσοι εἰς Χριστόν ἐβαπτίσθημεν, Χριστόν ἐνεδύ­θημεν». Ἰδού λοιπόν γιατί ὁ ἱερός Ἰωάννης τῆς Κλίμακος ὀνομάζει τήν με­τάνοια «ἀνάκλησιν Βαπτίσματος», ἐπιστρο­φή δηλαδή στήν χάρη καί τήν καθαρότητα πού εἶχαμε τήν στιγμή τοῦ βαπτίσματός μας. Ἡ γεμάτη ταπεί­νωση με­τάνοια ὡς προϋπόθεση καί πο­ρεί­α ζωῆς, ὡς ἀπόφαση ἀλλαγῆς τοῦ νοός, χαριτώνει τόν ἄνθρωπο καί ἑλκύ­ει τήν θεία χάρη, ἡ ὁποῖα θερα­πεύει τίς πληγές τῆς ἁμαρτίας καθαρί­ζει τόν ἔσω τῆς καρδίας ἄνθρωπο, φωτίζει τόν ἡγεμόνα νοῦν καί ἀποκα­θιστᾶ τόν ἄνθρω­πο ὡς υἱόν ἀγαπημένο στό σπίτι τοῦ Οὐρανίου Πατέρα.

Μέσα ἀπό τήν μετάνοια ὁ ἀγωνιζόμενος χριστιανός μπορεῖ νά κρα­τᾶ ἐνεργές καί νά ἀνανεώνει τίς βαπτισματικές του δωρεές καί ὑπο­σχέσεις, οἱ ὁποῖες τοῦ ἐξασφαλίζουν τήν θεία υἱοθεσία, τήν καινή ἐν Χριστῷ ζωή. Αὐτή ἡ ζωή εἶναι ἕνα βαθύ καρδιακό βίωμα, ὅπου τό Ἅγιον Πνεῦμα μᾶς πληροφορεῖ μυστικῶς, «ὅτι Ἀββᾶ ὁ Πατήρ» (Γαλ. 4, 6), ὅτι δηλαδή ὁ Θεός εἶναι φιλόστοργος πατέρας μας καί ἐμεῖς γνήσια παιδιά Του. Συναθλητή, ἀγωνοθέτη, ἀλλά καί ἔπαθλο σ’ αὐτόν τόν ἀγῶνα ἔχουμε τόν ἴδιο τόν Χρι­στό.

Ἡ μετάνοια δέν εἶναι ὅμως μόνον ἐπιλογή ἀνθρωπίνη, εἶναι ἕνα μυστή­ριο, ἕνα δώρημα τῆς θείας ἀγάπης. «Διά τοῦτο, λέγει ὁ Κύριος, εἴρηκα ὑμῖν, ὅτι οὐδείς δύναται ἐλθεῖν πρός με, ἐάν μή ᾖ δεδομένον αὐτῷ ἐκ τοῦ Πατρός μου» (Ἰω. 6, 65). Ἡ σπουδή στά ἱερά κείμενα καί τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μᾶς διδάσκει πώς ἡ ἀληθής με­τάνοια εἶναι μία ποιότητα ψυχῆς, ἕνα ἄθλημα ἐλευθερίας, ἕνας συγ­κλονι­στικός σεισμός, πού ψηλαφᾶται καί γνωρίζεται σέ πρόσωπα. Στόν τελώνη, στόν ἄσωτο υἱό, στήν ὁσία Μαρία τήν Αἰγυπτία, στούς Ἀποστό­λους Πέτρο καί Παῦλο, στόν εὐγνώμονα ληστή καί σέ τόσες ἄλλες ἁγίες μορφές πού ἡ Ἐκκλησία, τό ἁγιασμένο ἐργαστήριο τῆς σωτηρίας μας, προβάλλει διδα­κτικῶς ἐνώπιόν μας καθημερινῶς ὥστε νά γνωρίσουμε καί ἐμεῖς τό ποιόν, τό ἦθος καί κυρίως τήν δύναμη τῆς μεγάλης αὐτῆς ἀρετῆς, περί τῆς ὁποί­ας τό χρυσό στόμα τῆς Ἐκκλησίας λέγει: «Ἡ μετάνοια φάρ­μακον ἐστί τῶν πλημμελημάτων, δαπάνημα τῶν παρανομι­ῶν, παρρησία πρός τόν Θεόν, ὅπλον κατά τοῦ διαβόλου, σωτηρίας ἐλπίς, ἀπογνώσεως ἀναίρεσις. Αὕτη τόν οὐρανόν ἀ­νοίγει, αὕτη εἰς τόν παράδεισον εἰσάγει». (Ἱερός Χρυσόστο­μος, Ε.Π.Ε. 30, 286).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Ὁ μέγας τῆς μετανοίας διδάσκαλος, ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστο­μος μᾶς δείχνει παιδαγωγικῶς καί συμβουλευτικῶς τούς δρόμους αὐτῆς τῆς εὐλογημένης συναντήσεώς μας μέ τόν Χριστό, λέγων: «Θά σᾶς εἶπω τάς ὁδούς τῆς μετανοίας. Πρώτη: Ἡ καταδίκη τῶν ἁμαρτημάτων μας. Δεύτερη: Νά μήν μνησικακῆς ἐναντίον τῶν ἐχθρῶν, νά συγκρατῆς τήν ὀργήν σου, νά συγχωρῆς τά ἁμαρτήματα τῶν συνανθρώπων σου. Τρίτη: Προσευχή θερμή καί εἰλικρινής πού νά πηγάζῃ ἀπό τά βάθη τῆς καρδιᾶς σου. Τέταρτη: Ἡ ἐλεημοσύνη, διότι αὐτή ἔχει πολλή καί ἀπερίγραπτη δύναμη. Πέμπτη: Ἡ μετριοφροσύνη καί ἡ ταπεινοφρο­σύνη, πού ἐκμηδενίζουν τήν φύση τῶν ἁμαρτημάτων ὄχι λιγότερο ἀπό τούς ἄλλους τρόπους» (Ε.Π.Ε. 31, 92). Καλή μετάνοια, πατέρες καί τέκνα ἐν Κυρίῳ περιπόθητα. Εὐλογημένη καί σωτήρια Μεγάλη Τεσσαρα­κοστή! Καλή Ἀνάσταση!

Διάπυρος εὐχέτης ὅλων σας πρός τόν Κύριον

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος

Δελτίο τύπου – Πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας (04-03-2022)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

04-03-2022

Ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Σερρῶν καί Νιγρίτης ἀνακοινώνονται τά ἑξῆς ἀναφορικά μέ τό πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:

Τό Σάββατο 5 Μαρτίου, στίς 6:00 τό ἀπόγευμα, ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Θεολόγος θά χοροστατήσει στόν καθιερωμένο Ἀρχιερατικό Ἑσπερινό μετά θείου κηρύγματος, πού τελεῖται στόν ἱερό Ναό Τιμ. Σταυροῦ Σερρῶν. Ὁμιλητής στόν Ἑσπερινό αὐτοῦ τοῦ Σαββάτου θά εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Σεβ., ὁ ὁποῖος και θά κλείσει τόν ἐφετεινό ποιμαντικό καί ἱεραποστολικό κύκλο τῶν Ἀρχιερατικῶν Ἑσπερινῶν μετά θείου κηρύγμα­τος.

Τὴν Κυ­ρι­α­κὴ 6 Μαρτίου, ὁ Σεβ. θὰ ἱ­ε­ρουρ­γή­σει στὴν θ. Λει­τουρ­γί­α, πού θὰ τε­λε­σθεῖ στὸν ἱε­ρὸ Να­ὸ Κοιμ. Θεοτόκου Σερρῶν.

Ἀπό τήν Κυριακή τῆς Τυρινῆς (6 Μαρτίου) καί κάθε Κυριακή τῆς ἁγίας καί μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, στίς 6:00 τό ἀπόγευμα, θά τελεῖται ἡ ἀκο­λουθία τοῦ Κα­τανυκτικοῦ Ἑσπερινοῦ μέ Ἀρχιερατική χοροστασία, σέ δια­φορετικό κάθε φορά ἱερό Ναό καί μέ ἐκλεκτό ὁμιλητή, πού θά ἀναπτύσ­σει θέματα ὀρθο­δόξου πνευματικότητος. Ἡ ἀκολουθία αὐτή μέ τούς ὡ­ραιότατους ὕμνους περί νηστείας, μετανοίας καί ταπεινοφροσύνης, καλ­λιεργεῖ στήν ψυχή τῶν εὐλαβῶν χριστιανῶν τό ἀγωνιστικό φρόνημα καί τήν ἀγάπη πρός τόν Νυμφίο Χριστό.

Αὐτή τήν Κυριακή 6 Μαρτίου καί συγκεκριμένα στίς 6:00 τό ἀπόγευμα, θά τελεσθεῖ, μέ χοροστασία καί ἐποικοδομητική ὁμιλία τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας, στόν ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξι­αρχῶν Σερρῶν, ὁ Α’ Κατανυκτικός Ἑσπερινός τῆς ἁγίας καί μεγάλης Τεσσαρακο­στῆς, ὁ ὁποῖος ὀνομάζεται καί Ἑσπερινός τῆς Συγγνώμης, ἐπειδή στό τέ­λος τῆς ἱερᾶς ἀκολουθίας ἀνταλλάσεται μεταξύ τῶν μελῶν τοῦ πληρώ­ματος τῆς Ἐκκλησίας ὁ ἀσπασμός τῆς ἀγάπης καί τῆς συγχωρήσεως, πρίν τήν εἴσοδο στήν ἁγία καί μεγάλη Τεσσαρακοστή.

Τήν Τετάρτη 9 Μαρτίου, ὁ Σεβ. θὰ ἱ­ε­ρουρ­γή­σει στὴν ἀκολουθία τῶν Προηγιασμένων Τιμ. Δώρων, πού θά τε­λε­σθεῖ στὸν ἑορτάζοντα ἱε­ρὸ Να­ὸ Ἁγ. Τεσσαράκοντα Μαρτύρων Σερρῶν.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Δελτίο τύπου – Σύναξη κληρικών της Εκκλησίας των Σερρών (02-03-2022)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σύναξη κληρικών της Εκκλησίας των Σερρών

02-03-2022

Γενική Σύναξη των εφημερίων της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης, πραγματοποιήθηκε, σήμερα, Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022, στον ιερό Ναό Αγ. Σπυρίδωνος Σερρών.

Μετά την γενομένη εναρκτήρια προσευχή, ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος, με αφορμή την επί θύραις είσοδο στην κατανυκτικότατη περίοδο της αγίας και μεγάλης Τεσσαρακοστής, ανέπτυξε, με πατερικές και αγιογραφικές αναφορές, σκέψεις ωφέλιμες και επιστηρικτικές για το προκείμενο πνευματικό, αγιαστικό και ιεραποστολικό έργο των κληρικών.

Μεταξύ άλλων, ο Σεβ. ανέφερε: «Η αγία και μεγάλη Τεσσαρακοστή προβάλλει ενώπιόν μας ως μία ποιότητα ζωής, ως επιλογή ελευθερίας, ως πρόσκληση πνευματικής ανατάσεως με οδηγό τον αιώνιο Ευαγγελικό λόγο, ως μία αφετηρία πνευματικών αγώνων κατά της αμαρτίας, που ως μία βαθειά υπαρξιακή τραγωδία μας χωρίζει από τον Θεό, γεγονός ιδιαιτέρως επώδυνο για τον άνθρωπο.

Το πνευματικό μας έργο κατ’ αυτήν την αγία και κατανυκτική περίοδο του εκκλησιαστικού μας έτους, έχει συγκεκριμένο πνευματικό στόχο, την απομάκρυνση από την χώρα της απαράκλητης φτώχειας και σκλαβιάς και την επιστροφή μας στον οίκο του ουρανίου Πατρός μας. Ο πνευματικός αγώνας της μεγάλης Τεσσαρακοστής μας οδηγεί με ασφάλεια στο ολόφωτο κατώφλι της Αναστάσεως του Κυρίου μας, που σηματοδοτεί τη νίκη κατά του θανάτου και το σωτήριο πέρασμά μας στην πληρότητα της ζωής.

Κυρίαρχη θέση στον αγώνα μας κατ’ αυτήν την σεπτή περίοδο, αλλά και σε ολόκληρη την ζωή μας κατέχει το ουράνιο δώρο της μετανοίας, δώρο αντάξιο της μεγαλοσύνης και της φιλανθρωπίας του ουρανίου Πατέρα μας. Στον γενναιοφρόνως αγωνιζόμενο κατά της πολυειδούς αμαρτίας άνθρωπο, έρχεται βοηθός ο ίδιος ο Θεός.

Η μετάνοια, ως ποιότητα ζωής, κάλεσμα σωτηρίας και επιλογή ελευθερίας, απευθύνεται από τον Κύριό μας στον καθένα μας προσωπικώς, αλλά και στις κοινωνίες και τα έθνη, που καθώς απομακρύνονται από τον Θεό, βιώνουν τις πικρές συνέπειες της αποστασίας τους. Είναι αφάνταστα πικρό να εγκαταλείπει ο άνθρωπος τον Θεό και να ζει μακριά Του. ”Γνῶθι, λέγει το στόμα του Θεού, ο προφήτης Ιερεμίας, καὶ ἰδέ, ὅτι πικρόν σοι τὸ καταλιπεῖν σε ἐμέ” (Ιερ. 2, 19). Αυτή την τραγική πραγματικότητα ζει σήμερα ο κόσμος».

Στο τέλος της συνάξεως, ο Σεβ. κ. Θεολόγος έκανε ειδική αναφορά στην εξόχως θλιβερή και λίαν ανησυχητική παγκόσμια επικαιρότητα, όπως αυτή διαμορφώνεται εξαιτίας της πολεμικής συρράξεως και εισβολής στην Ουκρανία και εκάλεσε όλους τους κληρικούς σε πνευματικό συναγερμό ολοθύμου προσευχής, υπέρ της αμέσου καταπαύσεως των εχθροπραξιών, παρακλήσεως και στηρίξεως του χειμαζομένου λαού, μέρος του οποίου αποτελούν και οι δοκιμαζόμενοι ομογενείς Έλληνες αδελφοί μας της νοτίου κυρίως Ουκρανίας και επικρατήσεως της ειρήνης, της συνέσεως, της ψυχραιμίας και της αμοιβαίας κατανοήσεως στις σχέσεις των δύο λαών.

«Η Εκκλησία μας, ετόνισε ο Σεβ., θα επιτελέσει και πάλι το πνευματικό και φιλανθρωπικό της χρέος, θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα βοηθήσει, στο μέτρο που θα ζητηθεί, συντεταγμένα και οργανωμένα, στην θεραπεία της βαθειάς ανθρωπιστικής κρίσεως, που προκαλεί η τραγωδία του πολέμου».

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως