Σερρών Θεολόγος: «Στάση ζωής και πηγή δυνάμε­ως και αισιοδοξίας, ο γλυκύτατος πασχάλιος χαιρετισμός» (19/04/2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Στάση ζωής και πηγή δυνάμε­ως
και αισιοδοξίας, ο γλυκύτατος πασχάλιος χαιρετισμός»

19-04-2025

Με την παρουσία πλήθους ευλαβών πιστών, τελέσθηκε σήμερα το πρωί, Μέγα Σάββατο 19 Απριλίου 2025, η ακολουθία του Εσπερινού και η θ. Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, ιερουργήσαντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, επί του ιερού Κουβουκλίου του Επιταφίου στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών.

Στην Πνευματική Διδαχή, επί τη λαμπροφόρω Αναστάσει του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος, μεταξύ άλλων, αναφέρει και τα εξής:

«Το μέγα θαύμα της πανενδόξου Αναστάσεως του Χριστού, αποτελεί τον θεμελιώδη πυρήνα της χριστιανικής πίστεως και ζωής. Σηματοδοτεί την νίκη, νίκη περίδοξη, κραταιά, συντριπτική κατά του θανάτου, της φθοράς, του διαβόλου. Είναι το συγκλονιστικότερο γεγονός της ανθρωπίνης ιστορίας. Με την Ανάσταση του Κυρίου μας, ο ίδιος ο κοσμικός χρόνος διαστέλλεται, αναλύεται σε αιωνιότητα και γίνεται Πάσχα μυστικό, διάβαση δηλαδή στον μυστηριακό χρόνο της υπέρχρονης Βασιλείας του Θεού.

Από την Ανάσταση του Χριστού αναβλύζει η βεβαία ελπίδα για τον άνθρωπο. Αυτή η ελπίδα δεν είναι μία αόριστη ιδέα, αλλά μία πραγματικότητα, που συγκεκριμενοποιείται στο θεανδρικό πρόσωπο του Κυρίου Ιησού, του αληθούς Θεού, του τελείου ανθρώπου, που υπέστη για χάρη όλων μας φρικτά βασανιστήρια και τελικώς θριάμβευσε και νίκησε με τον φυσίζωο θάνατό Του τον ίδιο τον θάνατο. Η υπερφυής ενανθρώπησή Του, ο λόγος, τα θαύματα, η θυσία, η Ανάστασίς Του, αποκαλύπτουν την ασύλληπτη αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο. Η χριστιανική όμως ελπίδα βαθαίνει και πλαταίνει ακόμη περισσότερο από την βεβαιότητα για τον θρίαμβο του Χριστού πάνω στον ίδιο τον διάβολο, που συντελέσθηκε με την Σταυρική θυσία και την ένδοξη Ανάστασή Του.

Η αγία Ορθόδοξος Εκκλησία μας με σεμνοπρεπή καύχηση προβάλλει ‘’τον εαυτής κόσμον’’, τον ‘’κατάστικτον τοις μώλωψι και πανσθενουργόν’’ ερασμιώτατο Νυμφίον Της, τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, που υπέφερε την οδύνη του Σταυρού και του θανάτου, και κατήλθε μέχρις ‘’Άδου ταμείων’’, για να αναστήσει ‘’παγγενή τον Αδάμ’’ σε μία νέα ζωή.

Η Ανάστασις του Κυρίου μας ως ιστορικό γεγονός έγινε βεβαίως μία φορά, ως πνευματική ποιότητα, επιλογή και πρόσκληση ζωής και αφθαρσίας επαναλαμβάνεται συνεχώς μέσα στην Εκκλησία, που είναι το μυστικό Του Σώμα. Η Ανάστασις του Χριστού σηματοδοτεί την αφετηρία μίας άλλης ζωής, της αιωνίου, που χαρίζεται ως επιλογή ελευθερίας σε όλους μας. Κάθε φορά που κοινωνούμε με πίστη, φόβο Θεού και αγάπη, στην Ορθόδοξη θεία Λειτουργία, του θεωμένου Σώματος και Αίματος του Αναστάντος Ιησού Χριστού, επιτελούμε ένα μυστικό Πάσχα. Ένα Πάσχα, που προσφέρεται σε όλους τους ανθρώπους, αλλά, που αγιάζει μόνον τους πιστούς. Διότι μόνο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίως με την ενσυνείδητη συμμετοχή μας στα θεία Της μυστήρια, κυρίως δε στην θεία Ευχαριστία, γινόμεθα μέτοχοι στην πληρότητα της αθανάτου χριστοζωής, που προσφέρει ο Αναστάς Σωτήρας μας.

Η πίστη στον Αναστημένο Κύριο, η σχέση μαζί Του στην Εκκλησία, η νέα ζωή, που καλούμεθα να ζήσουμε ως τέκνα της Αναστάσεως, μπορούν να δώσουν στον άνθρωπο το αληθινό νόημα του περάσματος από τη φθορά στην αφθαρσία, από την λύπη στη χαρά και στη ζωή.

Αυτός ο γλυκύτατος πασχάλιος χαιρετισμός είναι μία ομολογία πίστεως, μία στάση ζωής, αλλά και μία πηγή ακατάβλητης εμπνεύσεως, δυνάμε­ως και αισιοδοξίας. Στη σύγχρονη ζοφερή πραγματικότητα, όπου πολλά αμφισβητούνται και κρημνίζονται, αυτή η πίστη στην Ανά­σταση του Χριστού είναι πολύτιμη δύναμη, καθώς δίδει στον πληγωμένο από την αμαρτία άνθρωπο μία σταθερή βάση, για να πατήσει στέρεα και να αγωνισθεί, για να ξανακερ­δίσει το δικαίωμα στην ελπίδα και την ζωή.

Στο θεανδρικό πρόσωπο του Αναστάντος Κυρίου μας Ιησού Χριστού, που μετέλαβε εκουσίως για την δική μας σωτηρία, της οδύνης των Παθών και του θανάτου, που αναστήθηκε εκ των νεκρών, για να ετοιμάσει ‘’τον δρόμο’’ για την ανάσταση όλων μας, που νίκησε με τον θάνατό Του τον θάνατο, που ανεκαίνισε οντολογικώς την αμαυρωθείσα από την αμαρτία φύση μας, θεμελιώνεται, καταξιώνεται, αγιάζεται, δικαιώνεται, αποκαθίσταται, θεούται ολόκληρη η ύπαρξή μας.

Μόνον διά του Αναστάντος Κυρίου της αγίας Εκκλησίας μας, που είναι το ζωντανό, το μυστικό και αιώνιο Πάσχα, μπορούμε να ζήσουμε και εμείς πραγματικό Πάσχα. Πάσχα, πού σημαίνει μετάβαση, πέρασμα από το σκοτάδι στο φως, από την σκλαβιά της αμαρτίας στην ελευθερία της όντως ζωής, από την κατάρα στην ευλογία, από την μικροψυχία στην αγάπη, από την φθορά στην αφθαρσία, από τον θάνατο στην ζωή, από την γη στον ουρανό.

Η Ανάσταση του Χριστού σηματοδοτεί την θέωση και την ανάσταση της ανθρωπίνης φύσεως συνολικώς αλλά και της ιδικής μας υποστάσεως προσωπικώς. Μέσα από το θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού η ζωή και ο θάνατος αποκτούν άλλο νόημα. Δεν είναι ζωή πλέον το σύνολο των ιστορικών γεγονότων, αλλά η κοινωνία μας με τον Θεό. Δεν είναι θάνατος πλέον το τέλος της βιολογικής μας ζωής, αλλά η απομάκρυνσή μας από τον Χριστό. Ο πρόσκαιρος χωρισμός της ψυχής από το σώμα δεν είναι υπαρξιακός αφανισμός, αλλά προσωρινός ύπνος.

Ας αγωνισθούμε όλοι μας, με την χάρη του Αναστάντος θεαν­θρώπου, ώστε αυτό το Πάσχα να γίνει η απαρχή μίας νέας αναστάσιμης πορείας για τον καθένα μας προσωπικώς, για την κοινωνία μας, την Πατρίδα μας και τον κόσμο ολόκληρο. Χρόνια πολλά, ευλογημένα, αναστάσιμα!».

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε πατρικώς στους συμπροσευχομένους πιστούς, που κατέκλυσαν, από νωρίς το πρωί, τον ιερό Μητροπολιτικό Ναό, για να εκκλησιασθούν και να μεταλάβουν, από το Ποτήριον της Ζωής, καθώς και στην συμπροσευχητικώς παρισταμένη Δήμαρχο Σερραίων κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ευλογημένη και ψυχοσωτήριο Ανάσταση.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Σερρών Θεολόγος: «Ο Σταυρός του Κυρίου μας, το ανυπέρβλητο μέτρο της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο» (19/04/2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Ο Σταυρός του Κυρίου μας, το
ανυπέρβλητο μέτρο της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο»

19-04-2025

Με κατάνυξη, αλλά και ζέουσα προσδοκία της αναστασίμου ελπίδος, τελέσθηκαν και στην Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης, οι ιερές ακολουθίες της αγίας και μεγάλης Παρασκευής, κατά την οποία η αγία ορθόδοξος Εκκλησία μας, ποιεί ανάμνηση των αγίων και σωτηρίων Παθών καθώς και της θεόσωμης ταφής και της εις άδου καθόδου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.

Συγκεκριμένως, την αγία και μεγάλη Παρασκευή, 18 Απριλίου 2025, στις 10:00 το πρωί, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού της Αποκαθηλώσεως του Κυρίου μας, στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών. Προ της αναγνώσεως του ιερού Ευαγγελίου της Αποκαθηλώσεως, ο Σεβασμιώτατος, στον εμπνευσμένο λόγο του, ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Μεγάλα, εξαίσια, φοβερά και σωτήρια ιερούργησε σήμερον ο Κύριός μας, αδελφοί μου, επάνω στον Σταυρό. Διά του εκουσίου Πάθους Του, ελευθέρωσε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος, από το βάρος της ενοχής εκ του προπατορικού αμαρτήματος, κατακρίνοντας την αμαρτία στο θεανδρικό Του πρόσωπο. Το θείο σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου περιελάμβανε και την εκούσια θυσία του ενανθρωπήσαντος Υιού του Θεού, ο Οποίος ανήλθε επί Σταυρού και υπέστη φρικτό και ταπεινωτικό θάνατο.

Δεν ήταν, όμως, μόνον ο σωματικός πόνος, που εδοκίμασε ο Χριστός επί του Σταυρού, αλλά κυρίως και πρωτίστως, ο απέραντος ψυχικός πόνος που τον συνέθλιβε, όπως αυτός ξεκίνησε εκείνο το βράδυ στην Γεθσημανή, όταν έβλεπε τους μαθητές Του να Τον εγκαταλείπουν, όταν έβλεπε, λίγο αργότερον, την κακία των ποτέ ευεργετηθέντων ανθρώπων, που με μένος εκραύγαζαν το ‘’Σταυρωθήτω’’. Με το διεισδυτικό, παντοκρατορικό Του βλέμμα, ο Κύριός μας, έβλεπε και τα μεγάλα εγκλήματα, τα οποία επρόκειτο να συντελεσθούν μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, διά τούτο και το αποτύπωμα της σημερινής μεγάλης ημέρας είναι ιδιαιτέρως βαρύ και ευθυνοφόρο για όλους μας.

Στον Σταυρό του Κυρίου διδασκόμεθα, ως εμπειρία και όχι ως θεωρία μόνον, την δύναμη της αγάπης και της ταπεινώσεως, η οποία νικά τον εγωϊσμό και τον θάνατο, ζούμε το μυστήριο της θυσίας και της συγχωρητικότητος, το οποίο καταξιώνει την ανθρώπινη ύπαρξη, ανιχνεύουμε την σώζουσα αλήθεια, την οποία, η Εκκλησία μας διαφυλάσσει δύο χιλιάδες χρόνια τώρα.

Ας ατενίσουμε, αδελφοί μου, τον Εσταυρωμένο Κύριό μας κι ας ασφαλίσουμε την ζωή μας κάτω από την σκιά του Σταυρού. Ας παραμείνουμε αληθινοί, ειλικρινείς, ταπεινοί και αυθεντικοί φίλοι και μαθητές του Κυρίου μας. Ας αναφωνήσουμε, με συντριβή καρδίας το: ‘’Κύριε και Θεέ του παντός, ιλάσθητι, συγχώρησον πάντας, έσω ευσπλαχνικός, χάρισε άφεσιν αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον. Αμήν!’’».

Ακολούθως, στις 12:30 μ.μ., στον χώρο έμπροσθεν του ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής του Β’ Κοιμητηρίου Σερρών, τελέσθηκε η ιερά ακολουθία του Επιταφίου θρήνου, κατά την διάρκεια της οποίας, ο χοροστατών Σεβ. κ. Θεολόγος, ανέπεμψε ειδική δέηση, υπέρ αναπαύσεως των ψυχών και των εκ της νόσου Covid-19, κεκοιμημένων αδελφών μας, οι οποίοι αναπαύονται στο ως είρηται Κοιμητήριο και ακολούθως πραγματοποιήθηκε η εντός του Κοιμητηρίου λιτάνευση του Επιταφίου.

Στη συνέχεια, στη 1:30 μ.μ. στο ιερό Παρεκκλήσιο της Αγ. Αικατερίνης του Γεν. Νοσοκομείου Σερρών, ο Σεβασμιώτατος ετέλεσε την ακολουθία του Επιταφίου θρήνου, παρουσία του διοικητικού και νοσηλευτικού προσωπικού καθώς και πλήθους νοσηλευομένων, συγγενών και συνοδών.

Στις 3:00 μ.μ., ο Σεβ. κ. Θεολόγος μετέβη στο Α’ Κοιμητήριο Σερρών, όπου επί του ειδικώς διαμορφωμένου υπερώου, επάνω ακριβώς από το οστεοφυλάκιο, μαζί με τον ιερό Κλήρο της πόλεως, ετέλεσαν την ιερά ακολουθία της Αποκαθηλώσεως και έψαλαν τα εγκώμια. Εν συνεχεία, το αποκαθηλωθέν «Σώμα» του Κυρίου μας οδηγήθηκε λιτανευτικώς στο πλησίον του υπερώου λελατομημένο εκ πέτρας κενοτάφιο. Προ της απολύσεως, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε, υπέρ μακαρίας και αιωνίου αναπαύσεως των ψυχών όλων των κεκοιμημένων αδελφών μας, οι οποίοι, όπως χαρακτηριστικώς ετόνισε, αναμένουν την κοινή Ανάσταση, λουσμένοι στο ανέσπερο Φως της αιωνιότητος, που μόνον ο Χριστός, η Ανάσταση και η Ζωή μας χαρίζει.

Στις 7:00 το απόγευμα, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Επιταφίου θρήνου, που τελέσθηκε στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών. Ακολούθως, στις 9:30 το βράδυ πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη συνάντηση των Επιταφίων των κεντρικών ιερών Ναών της πόλεως των Σερρών, στην πλατεία «Ελευθερίας», με την συμπροσευχητική παρουσία, μεταξύ άλλων και του Υφυπουργού Εξωτερικών κ. Αναστασίου Χατζηβασιλείου, των Βουλευτών του Νομού Σερρών κ. κ. Φωτεινής Αραμπατζή, Θεοφίλου Λεονταρίδη και Κωνσταντίνου Μπούμπα, του Αντιπεριφερειάρχου Σερρών κ. Παναγιώτου Σπυρόπουλου, της Δημάρχου Σερραίων κ. Βαρβάρας Μητλιάγκα, Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβούλων, του Διοικητού της 10ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας κ. Γεωργίου Λιάμπα, του Αστυνομικού Διευθυντού Σερρών κ. Ευαγγέλου Τσιώτα, εκπροσώπων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών, του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών κ. Παναγιώτου Καρίπογλου, καθώς επίσης και με την πληθωρική συμμετοχή χιλιάδων πιστού λαού του Θεού.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Εγκύκλιον Σημείωμα – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΗ ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΠOIΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ
ΕΠΙ ΤΗ ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙ
ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ
ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

«Πάσχα ἱερόν ἡμῖν σήμερον ἀναδέδεικται· Πάσχα καινόν, ἅγιον, Πάσχα μυστικόν… Πάσχα, Χριστός ὁ λυτρωτής· Πάσχα τῶν πιστῶν· Πάσχα τό πύλας τοῦ Παραδείσου ἀνοῖξαν, Πάσχα πάντας ἁγιάζον πιστούς». (Ἀπό τούς Αἴνους τῆς Κυριακῆς τοῦ Πάσχα).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Τό μέγα θαῦμα τῆς πανενδόξου Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ ἀποτελεῖ τόν θεμελιώδη πυρήνα τῆς χριστιανικῆς πίστεως καί ζωῆς. Σηματοδοτεῖ τήν νίκη, νίκη περίδοξη, κραταιά, συντριπτική κατά τοῦ θανάτου, τῆς φθορᾶς, τοῦ Διαβόλου. Εἶναι τό συγκλονιστικότερο γεγονός τῆς ἀνθρωπίνης ἱστορίας. Μέ τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας ὁ ἴδιος ὁ κοσμικός χρόνος διαστέλλεται, ἀναλύεται σέ αἰωνιότητα καί γίνεται Πάσχα μυστικό, διάβαση δηλαδή στόν μυστηριακό χρόνο τῆς ὑπέρχρονης Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

Ἀπό τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ἀναβλύζει ἡ βεβαία ἐλπίδα γιά τόν ἄνθρωπο. Αὐτή ἡ ἐλπίδα δέν εἶναι μία ἀόριστη ἰδέα, ἀλλά μία πραγματικότητα πού συγκεκριμενοποιεῖται στό θεανδρικό πρόσωπο τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ, τοῦ ἀληθοῦς Θεοῦ, τοῦ τελείου ἀνθρώπου, πού ὑπέστη γιά χάρη ὅλων μας φρικτά βασανιστήρια καί τελικῶς θριάμβευσε καί νίκησε μέ τόν φυσίζωο θάνατό Του τόν ἴδιο τόν θάνατο. Ἡ ὑπερφυής ἐνανθρώπησή Του, ὁ λόγος, τά θαύματα, ἡ θυσία, ἡ Ἀνάστασίς Του, ἀποκαλύπτουν τήν ἀσύλληπτη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιά τόν ἄνθρωπο. Ἡ χριστιανική ὅμως ἐλπίδα βαθαίνει καί πλαταίνει ἀκόμη περισσότερο ἀπό τήν βεβαιότητα γιά τόν θρίαμβο τοῦ Χριστοῦ πάνω στόν ἴδιο τόν Διάβολο, πού συντελέσθηκε μέ τήν Σταυρική θυσία καί τήν ἔνδοξη Ἀνάστασή Του.

Ἡ ἁγία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας μέ σεμνοπρεπῆ καύχηση προβάλλει «τόν ἑαυτῆς κόσμον», τόν «κατάστικτον τοῖς μώλωψι καί πανσθενουργόν» ἐρασμιώτατο Νυμφίον της, τόν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, πού ὑπέφερε τήν ὀδύνη τοῦ Σταυροῦ καί τοῦ θανάτου, καί κατῆλθε μέχρις «Ἅδου ταμείων», γιά νά ἀναστήσει ὑπαρξιακά τόν καθέναν ἀπό ἐμᾶς σέ μία νέα ζωή. Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου μας ὡς ἱστορικό γεγονός ἔγινε βεβαίως μία φορά, ὡς πνευματική ποιότητα καί πρόσκληση ζωῆς καί ἀφθαρσίας ἐπαναλαμβάνεται συνεχῶς μέσα στήν Ἐκκλησία, πού εἶναι τό μυστικό Του Σῶμα. Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ σηματοδοτεῖ τήν ἀφετηρία μιᾶς ἄλλης ζωῆς, τῆς αἰωνίου, πού χαρίζεται ὡς ἐπιλογή ἐλευθερίας σέ ὅλους μας. Κάθε φορά πού κοινωνοῦμε μέ πίστη, φόβο Θεοῦ καί ἀγάπη, στήν ὀρθόδοξη Θεία Λειτουργία, τοῦ θεωμένου Σώματος καί Αἵματος τοῦ Ἀναστάντος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐπιτελοῦμε ἕνα μυστικό Πάσχα. Ἕνα Πάσχα πού προσφέρεται σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους, ἀλλά πού ἁγιάζει μόνον τούς πιστούς. Διότι μόνο μέσα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί κυρίως μέ τήν ἐνσυνείδητη συμμετοχή μας στά θεῖα της μυστήρια, κυρίως δε στήν Θεία Εὐχαριστία, γινόμεθα μέτοχοι στήν πληρότητα τῆς ἀθανάτου χριστοζωῆς, πού προσφέρει ὁ Ἀναστάς Σωτῆρας μας. Ἡ πίστη στόν Ἀναστημένο Κύριο, ἡ σχέση μαζί Του στήν Ἐκκλησία, ἡ νέα ζωή πού καλούμεθα νά ζήσουμε ὡς τέκνα τῆς Ἀναστάσεως, μποροῦν νά δώσουν στόν ἄνθρωπο τό ἀληθινό νόημα τοῦ περάσματος ἀπό τή φθορά στήν ἀφθαρσία, ἀπό τήν λύπη στή χαρά καί στή ζωή.

Χριστός Ανέστη, ἀδελφοί!

Αὐτός ὁ γλυκύτατος πασχάλιος χαιρετισμός εἶναι μία ὁμολογία πίστεως, μία στάση ζωῆς, ἀλλά καί μία πηγή ἀκατάβλητης ἐμπνεύσεως, δυνάμε­ως καί αἰσιοδοξίας. Στή σύγχρονη ζοφερή πραγματικότητα, ὅπου πολλά ἀμφισβητοῦνται καί κρημνίζονται, αὐτή ἡ πίστη στήν Ἀνά­σταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι πολύτιμη δύναμη, καθώς δίδει στόν πληγωμένο ἀπό τήν ἁμαρτία ἄνθρωπο μία σταθερή βάση, γιά νά πατήσει στέρεα καί νά ἀγωνισθεῖ, γιά νά ξανακερ­δίσει τό δικαίωμα στήν ἐλπίδα καί τήν ζωή. Στό θεανδρικό πρόσωπο τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, πού μετέλαβε ἐκουσίως γιά τήν δική μας σωτηρία, τῆς ὀδύνης τῶν Παθῶν καί τοῦ θανάτου, πού ἀναστήθηκε ἐκ τῶν νεκρῶν, γιά νά ἑτοιμάσει «τόν δρόμο» γιά τήν ἀνάσταση ὅλων μας, πού νίκησε μέ τόν θάνατό Του τόν θάνατο, πού ἀνεκαίνισε ὀντολογικῶς τήν ἀμαυρωθεῖσα ἀπό τήν ἁμαρτία φύση μας, θεμελιώνεται, καταξιώνεται, ἁγιάζεται, δικαιώνεται, ἀποκαθίσταται, θεοῦται ὁλόκληρη ἡ ὕπαρξή μας. Μόνον διά τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου τῆς Ἐκκλησίας μας, πού εἶναι τό ζωντανό, τό μυστικό καί αἰώνιο Πάσχα, μποροῦμε νά ζήσουμε καί ἐμεῖς πραγματικό Πάσχα. Πάσχα, πού σημαίνει μετάβαση, πέρασμα ἀπό τό σκοτάδι στό φῶς, ἀπό τήν σκλαβιά τῆς ἁμαρτίας στήν ἐλευθερία τῆς ὄντως ζωῆς, ἀπό τήν κατάρα στήν εὐλογία, ἀπό τήν μικροψυχία στήν ἀγάπη, ἀπό τήν φθορά στήν ἀφθαρσία, ἀπό τόν θάνατο στήν ζωή, ἀπό τήν γῆ στόν οὐρανό.

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ σηματοδοτεῖ τήν θέωση καί τήν ἀνάσταση τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως συνολικῶς ἀλλά καί τῆς ἰδικῆς μας ὑποστάσεως προσωπικῶς. Μέσα ἀπό τό θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ ἡ ζωή καί ὁ θάνατος ἀποκτοῦν ἄλλο νόημα. Δέν εἶναι ζωή πλέον τό σύνολο τῶν ἱστορικῶν γεγονότων, ἀλλά ἡ κοινωνία μας μέ τόν Θεό. Δέν εἶναι θάνατος πλέον τό τέλος τῆς βιολογικῆς μας ζωῆς, ἀλλά ἡ ἀπομάκρυνσή μας ἀπό τόν Χριστό. Ὁ πρόσκαιρος χωρισμός τῆς ψυχῆς ἀπό τό σῶμα δέν εἶναι ὑπαρξιακός ἀφανισμός, ἀλλά προσωρινός ὕπνος.

Ἄς ἀγωνισθοῦμε ὅλοι μας, μέ τήν χάρη τοῦ Ἀναστάντος Θεαν­θρώπου, ὥστε αὐτό τό Πάσχα νά γίνει ἡ ἀπαρχή μιᾶς νέας ἀναστάσιμης πορείας γιά τόν καθένα μας προσωπικῶς, γιά τήν κοινωνία μας, τήν πατρίδα μας καί τόν κόσμο ὁλόκληρο.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! – ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ

Διάπυρος πρός τόν Ἀναστάντα Κύριον εὐχέτης σας

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος

Δελτίο τύπου – Πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας (16-04-2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

16-04-2025

Από την Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης ανακοινώνονται τα εξής αναφορικώς με το πρόγραμμα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:

Σήμερα Ἁγία καί Μεγάλη Τετάρτη, 16 Ἀπριλίου, στίς 5:00 τό ἀπόγευμα, ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Θεολόγος θά τελέσει τήν ἀκο­λουθία τοῦ ἱεροῦ Εὐχελαίου στόν ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Σερρῶν.

Στίς 9:00 τό βράδυ, τῆς ἴδιας ἡμέρας, ὁ Σεβ. θά χοροστατήσει στήν ἀκολουθία τοῦ ἱεροῦ Νιπτῆρος, πού θά τελεσθεῖ στήν ἀνδρώα ἱερά Μονή Ἁγ. Παρασκευῆς Σερρῶν. Ἀκολούθως, στίς 10:30 τό βράδυ, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στήν θ. Λειτουργία, πού θά τελεσθεῖ στήν ὡς εἴρηται ἱερά Μονή.

Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Πέμπτη, 17 Ἀπριλίου, στίς 7:00 τό ἀπόγευμα, ὁ Σεβ. θά χοροστατήσει στήν ἀκο­λουθία τῶν Ἀχράντων Παθῶν, πού θά τελε­σθεῖ στόν ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχῶν Σερρῶν.

Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Παρασκευή, 18 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά χοροστατήσει:

α) Στίς 10:00 π.μ. στόν Ἑσπερινό τῆς Ἀποκαθηλώσεως, πού θά τελεσθεῖ στόν ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχῶν Σερρῶν.
β) Στίς 12:30 μ.μ. στήν ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου θρήνου, πού θά τελεσθεῖ στόν χῶρο ἔμπροσθεν τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ Ζωοδόχου Πηγῆς Β’ Κοιμητηρίου Σερρῶν.
γ) Στή 1:30 μ.μ. στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου, πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Ναό Ἁγ. Αἰκατερίνης Γεν. Νοσοκομείου Σερρῶν.
δ) Στίς 3:00 μ.μ. στήν ἀκολουθία τῆς Ἀποκαθηλώσεως καί τοῦ Ἐπιτα­φίου θρήνου, πού θά τελεσθεῖ στόν ἱερό Ναό Ἁγ. Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Α’ Κοιμητηρίου Σερρῶν.
ε) Στίς 7:00 μ.μ. στήν ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου θρήνου, πού θά τελεσθεῖ στόν ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχῶν Σερρῶν.

Τό πρωΐ τοῦ Ἁγίου καί Μεγάλου Σαββάτου, 19 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στήν θ. Λειτουργία τῆς Α’ Ἀναστάσεως, πού θά τελεσθεῖ στόν ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχῶν Σερρῶν.

Στίς 10:45 τό βράδυ τῆς ἴδιας ἡμέρας, ὁ Σεβ. θά ὑποδεχθεῖ στά προπύλαια τοῦ ἱεροῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Παμμ. Ταξιαρχῶν Σερρῶν τό Ἅγιον Φῶς, προερχόμενο ἐξ Ἱεροσολύμων καί στήν συνέχεια θά χοροστατήσει στήν ἀκολουθία τῆς Παννυχίδος, στήν τελετή τῆς Ἀναστάσεως καί θά ἱερουργήσει στήν Ἀναστάσιμη θ. Λειτουργία, πού θά τελεσθοῦν στόν ὡς εἴρηται ἱερό Μητροπολιτικό Ναό.

Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Κυριακή τοῦ Πάσχα, 20 Ἀπριλίου, στίς 11:00 τό πρωΐ, ὁ Σεβ. θά ἐνδυθεῖ κατά τήν τάξιν τά Ἀρχιερατικά του ἄμφια στήν αἴθουσα τοῦ θρόνου τοῦ Ἐπισκοπείου Σερρῶν, ὅπου θά τελεσθεῖ ἡ ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Ἀγάπης, κατά τήν διάρκεια τοῦ ὁποίου θά ἀναγνωσθεῖ τό ἱ­ε­ρὸ Εὐαγγέλιο τῆς Ἀναστάσεως σέ ξένες γλώσσες.

Στίς 7:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, ὁ Σεβ. θά χοροστατήσει στόν Ἑσπερινό τῆς Ἀγάπης, πού θά τελεσθεῖ στήν ἱερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Σερρῶν.

Τήν Δευτέρα τῆς Διακαινισίμου, 21 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στήν θ. Λειτουργία, πού θά τελεσθεῖ στόν ἱερό Ναό Ἁγ. Γεωργί­ου Νιγρίτης.

Στίς 7:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, ὁ Σεβ. θά χοροστατήσει στόν πα­νη­γυ­ρι­κό Ἑσπερινό, πού θά τελεσθεῖ στόν ἑορτάζοντα ἱερό Ναό Ἁγ. Νικήτα Σερρῶν, ὅπου φυλάσσονται ἱερά λείψανα τῶν ἑορταζόντων Ἁγ. Ραφαήλ, Νικολάου καί Εἰρήνης.

Τήν Τρίτη τῆς Διακαινισίμου, 22 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στήν πανηγυρική θ. Λειτουργία, πού θά τελεσθεῖ στόν ἑορτάζοντα ἱερό Ναό Ἁγ. Νικήτα Σερρῶν.

Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Πέμπτη, 17 Ἀπριλίου, στίς 12:00 τό μεσημέρι, στό Ἐπισκο­πεῖο Σερρῶν, ὁ Σεβ. θά κάνει γνωστό στά τοπικά μέσα ἐνημερώσεως τό Μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως