Εγκύκλιον Σημείωμα – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΗ ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ
ΕΠΙ ΤΗ ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙ
ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ
ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

«Οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλ’ ἠγέρθη» (Λουκ. κδ’, 5-6).

Ἀγαπητοί μου χριστιανοί,

Ἔχοντας διαπλεύσει ἀσφαλῶς μέ τήν χάρη τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ «τό τῆς νηστείας μέγα καί ψυχωφελές πέλαγος», ἀξιωνόμεθα σήμερα νά φθάσουμε στή μεγάλη καί χαρμόσυνη νύχτα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας. Ὅλα γέμισαν μέ φῶς. Τό φῶς τοῦ ἀναστάντος Κυρίου μας! Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία προσκαλεῖ ὅλους μας νά ἑορτάσουμε τήν θριαμβευτική νίκη τοῦ θεανθρώπου Σωτῆρος μας κατά τοῦ θανάτου, τῆς φθορᾶς, τῆς ἁμαρτίας. Εὐαγγελιστής καί μυσταγωγός μας στή μεγάλη αὐτή πνευματική χαρά εἶναι ὁ μέγας οὐράνιος Ἀρχιστράτηγος, ὁ ὁποῖος μέ λαμπρή φωνή ἀναφωνεῖ: «Ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε».

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας εἶναι γεγονός πού ξεπερνᾶ τά πεπερασμένα ὅρια τῆς ἀνθρώπινης λογικῆς. Εἶναι ἕνα θαῦμα! Μέγα θαῦμα, πού φωτίζει καί στερεώνει ὀντολογικῶς τήν ἴδια τήν ὕπαρξή μας, ἀλλά καί τόν κόσμο ὁλόκληρο. Τό θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας δέν εἶναι ἰδέα, ἤ ἰδεολογία, ἤ ἀφήγημα, ἀλλά πρόταση καί ἐπιλογή ζωῆς, τῆς χριστοζωῆς! Οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι πίστεψαν σ’ αὐτό τό θαῦμα καί ἔτσι μπόρεσαν τελικά νά τό ψηλαφήσουν καί μέ τίς αἰσθήσεις τους καί νά τό κηρύξουν ἀφόβως στά πέρατα τῆς οἰκουμένης λέγοντες: «Οὐ δυνάμεθα γάρ ἡμεῖς ἅ εἴδομεν καί ἠκούσαμεν μή λαλεῖν» (Πρξ. δ’, 20).

Ἡ πίστη στήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μᾶς ὁδηγεῖ στήν μέθεξη τοῦ μυστηρίου τῆς νέας ἐν Χριστῷ ζωῆς. Αὐτήν τήν ἀθάνατη ζωή καί μάλιστα στήν πληρότητά της ὁ Χριστός τήν καθιστᾶ μεθεκτή μέσα ἀπό τά χαριτοφόρα καί ζωογόνα μυστήρια τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας μας. Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ἀνυψώνει, φωτίζει, ἁγιάζει, αἰωνίζει ὅλη τήν ζωή τοῦ πιστοῦ ἀνθρώπου, κάνοντας τά πάντα νέα, ἁγιασμένα, μοσχομυρισμένα μέ τό ἄρωμα τῆς ἀθανασίας. Ὁ ἀναστάς Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, ὁ πρωτουργός τῆς σωτηρίας μας, ἑκουσίως ὑπέστη φρικτά βασανιστήρια, ἐσταυρώθη, ἐτάφη καί διά τῆς θεοπρεποῦς Ἀναστάσεώς Του, ἐθριάμβευσε καί ἐνίκησε, καί ὄχι μόνο ἐνίκησε, ἀλλά καί συνέτριψε τόν θάνατο, τόν ἀδυσώπητο τύραννο καί ἐχθρό τοῦ ἀνθρωπίνου γένους καί τόν διάβολο. Τά τρόπαια δέ αὐτῆς τῆς νίκης τά ἐχάρισε στόν ἄνθρωπο. «Μηδείς φοβείσθω θάνατον», ἀναφωνεῖ τό χρυσό στόμα τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ θεῖος Χρυσόστομος, «ἠλευθέρωσε γάρ ἡμᾶς τοῦ Σωτῆρος ὁ θάνατος. Ἀνέστη Χριστός καί νεκρός οὐδείς ἐπί μνήματος! Ἀνέστη Χριστός καί ζωή πολιτεύεται!». Ὁ θάνατος, ὁ ἀνίκητος ἕως τότε ἐχθρός, μετεβλήθη σέ πέρασμα, διάβαση ἀπό τήν παροῦσα ζωή στήν πραγματική ζωή, στό φῶς, στήν χαρά, στήν θεοκοινωνία. Ὁ ἴδιος ὁ Ἀναστάς Κύριος γίνεται γιά τόν καθένα μας τό μυστικό καί αἰώνιο Πάσχα -διάβαση-, ἀπό τόν θάνατο στή ζωή. Ἰδού γιατί σήμερα λαμπροφοροῦμε. Πανηγυρίζουμε τόν θάνατο τοῦ θανάτου. Ἑορτάζουμε τήν ἀπαρχή τῆς νέας αἰωνίου βιοτῆς. Αὐτή ἡ νέα ζωή ἀναβλύζει ἀπό τό μυστήριο τοῦ Σταυροῦ τοῦ Κυρίου μας καί στερεώνεται στό κενό μνημεῖο τοῦ ἀναστάντος Χριστοῦ.  

Οἱ πιστοί ζοῦμε στήν Ἐκκλησία ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ ὅλο τό φιλάνθρωπο μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας, βέβαιοι ὅτι ὁ Ἀναστάς Κύριος, στόν Ὁποῖο δόθηκε «πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καί ἐπί γῆς» (Μτθ. 28,18), ἐλευθερώνει καί ἐμᾶς ἀπό τά δεσμά τοῦ Ἅδου καί ἀπό ἕναν βίο χωρίς οὐσιαστικό νόημα, σκοπό, προοπτική. Ἡ πανένδοξος Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἀποτελεῖ τό θεμέλιο, τήν ἀπαρχή, τήν ἐγγύηση καί τό θριαμβευτικό προανάκρουσμα καί τῆς δικῆς μας προσωπικῆς ἀναστάσεως, τῆς ὁποίας μέτοχοι καλούμεθα νά γίνουμε ὅλοι.

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Μέσα στήν ἀναστάσιμη χαρά ἄς πλατυνθοῦν σήμερα οἱ ψυχές μας, ὥστε νά ζήσουμε τήν ὀμορφιά καί τό μεγαλεῖο τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου. Μέ τόν λόγο, τήν ζωή μας, τό συνολικό ἦθος μας, ἄς φυλάξουμε πάντοτε θαλερό τό ἀνέσπερο φῶς τοῦ Χριστοῦ μας στίς καρδιές μας, στήν κοινωνία μας, στήν Πατρίδα, στόν κόσμο.

Ἡ εἰρήνη, ἡ χαρά, ἡ χάρις καί τό μέγα ἔλεος τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου μας, εὔχομαι νά νοηματοδοτοῦν, νά φωτίζουν, νά ἁγιάζουν, νά χαριτώνουν καί νά χαρακτηρίζουν διαρκῶς τήν ζωή σας.

Χριστός Ἀνέστη! Ἀληθῶς Ἀνέστη!

Μέ ὅλην τήν ἀγάπη μου καί ἐγκάρδιες ἀναστάσιμες εὐχές.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος

Σερρών Θεολόγος: «Η νίκη ανήκει στο Φως, στην Αλήθεια, στη Ζωή, στον Κύριό μας και Σωτήρα του κόσμου Ιησού Χριστό!» (03/05/2024)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Η νίκη ανήκει στο Φως,
στην Αλήθεια, στη Ζωή, στον Κύριό μας και
Σωτήρα του κόσμου Ιησού Χριστό!»

03-05-2024

Με κατάνυξη, αλλά και ζέουσα προσδοκία της αναστασίμου ελπίδος, τελούνται και στην Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης, οι ιερές ακολουθίες της αγίας και Μεγάλης Παρασκευής, κατά την οποία η αγία ορθόδοξος Εκκλησία μας, ποιεί ανάμνηση των αγίων και σωτηρίων Παθών καθώς και της θεόσωμης Ταφής και της εις Άδου καθόδου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.

Συγκεκριμένως, την αγία και Μεγάλη Παρασκευή, 3 Μαΐου 2024, στις 10:00 το πρωΐ, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος χοροστάτησε στην ακολουθία του Εσπερινού της Αποκαθηλώσεως του Κυρίου μας, στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών. Προ της αναγνώσεως του ιερού Ευαγγελίου της Αποκαθηλώσεως, ο Σεβασμιώτατος, στον εμπνευσμένο από το καινοδιαθηκικό ανάγνωσμα του μεγάλου Αποστόλου των εθνών Παύλου: «Ἡμεῖς κηρύσσομεν Χριστόν ἐσταυρωμένον, Ἰουδαίοις μὲν σκάνδαλον, Ἕλλησι δὲ μωρίαν, αὐτοῖς δὲ τοῖς κλητοῖς, Ἰουδαίοις τε καὶ Ἕλλησι, Χριστὸν Θεοῦ δύναμιν καὶ Θεοῦ σοφίαν» (Α’ Κορ. 1, 23-24), λόγο του, ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Μεγάλα, εξαίσια, φοβερά και σωτήρια ιερούργησε σήμερον ο Κύριός μας, αδελφοί μου, επάνω στον Σταυρό. Διά του εκουσίου Πάθους Του, ελευθέρωσε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος από το βάρος της ενοχής εκ του προπατορικού αμαρτήματος, κατακρίνοντας την αμαρτία στο θεανδρικό Του πρόσωπο. Το θείο σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου περιελάμβανε και την εκούσια θυσία του ενανθρωπήσαντος Υιού του Θεού, ο Οποίος ανήλθε επί Σταυρού και υπέστη φρικτό και ταπεινωτικό θάνατο.

Πως όμως ένα όργανο βασανισμού και ατιμώσεως, ένα όργανο θανάτου μπορεί ν’ αποτελεί αιτία καυχήσεως και εγγύηση σωτηρίας; Πως μπορούμε και συναντούμε τη νίκη και την δόξα στη θέα ενός μέσου οδύνης και αισχύνης;

Ο Απόστολος των εθνών Παύλος δίδει την απάντηση, προχωρεί ακόμη περισσότερο και ομολογεί: ‘’Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ’’ (Γαλ. 6, 14).

Αλλά, γιατί ο Σταυρός του Κυρίου είναι σκάνδαλο για τους Ιουδαίους και μωρία για τους Εθνικούς; Ακριβώς, επειδή, οι μεν Ιουδαίοι ανέμεναν έναν κοσμικό άρχοντα και βασιλέα αήττητο, ηγέτη με εξουσία κυριαρχική εφ όλης της γης, οι δε Εθνικοί, με οδηγό τους τον φιλοσοφικό και ορθό λόγο δεν μπορούσαν να κατανοήσουν και να αποδεχθούν έναν Θεό, που αφήνεται στους σταυρωτές του και αποθνήσκει επί του Σταυρού, θυσιαζόμενος για την σωτηρία των ανθρώπων.

Σκανδάλιζε τους Ιουδαίους η σταύρωση του Κυρίου, ως μία αδυναμία. Στους Εθνικούς, από την άλλη, η ιδέα ενός Εσταυρωμένου Σωτήρος της ανθρωπότητος και Λυτρωτού από την αμαρτία, φάνταζε ως μωρία. Ακατανόητη αυτή η θεία κένωσις και συγκατάβασις για τους Ιουδαίους της κάθε εποχής, μη αποδεκτός ο Σταυρός του Κυρίου για τους Εθνικούς του χθες και του σήμερον, για τους υπερφίαλους ορθολογιστές και τους αυτοαναφορικούς τεχνοκράτες του αιώνος τούτου. Τον αποδοκιμάζουν, τον χλευάζουν γιατί τον θεωρούν ως σημείο αδυναμίας του Χριστού.

Γι’ αυτούς τους ανθρώπους, που εγκλωβίζουν την ζωή τους σε μία επιφανειακή και τυποκρατική θρησκευτικότητα, που επιζητούν και χθες και σήμερον, έναν Θεόν εξουσιαστήν και εκδικητικόν, ο Σταυρός αποτελεί σκάνδαλο, παγίδα ακατανόητη και απαράδεκτη για την ιδικήν τους κοσμοθεωρία.

Όμως, ο Θεός, ο Οποίος είναι πατέρας μας στοργικός, θέλει να ζήσουμε όπως Εκείνος, που είναι η ζωή των πάντων. Εκείνος κατήλθε εξ άκρας αγάπης στην ιδική μας ευτέλεια, περπάτησε στην ιδική μας ζωή και στους ιδικούς μας δρόμους, άπλωσε το χέρι Του για να μας ανασύρει μέσα από τον βόρβορο των παθών, να μας ομιλήσει για την αλήθεια, που ελευθερώνει τον άνθρωπο, να μας διδάξει την αγάπη, που φθάνει έως Σταυρού, να μας ανοίξει τον Παράδεισον, να νικήσει τον θάνατον με τον θάνατόν Του, να κατέλθει στον Άδη και να συντρίψει τον το κράτος έχοντα του θανάτου, τον διάβολον και να παραδώσει σ’ εμάς τα τρόπαια αυτής της μοναδικής νίκης. Η φαινομενική ‘’αδυναμία’’ του Χριστού επί του ζωοποιού Σταυρού, είναι η δύναμή Του και η δόξα Του. Αυτός ο Σταυρός του Κυρίου δεν είναι μωρία και χλεύη. Δεν αποτελεί για τον Χριστό όργανον ατιμώσεως. Είναι πανένδοξος θρόνος, εύγλωττος άμβωνας, αγιώτατο θυσιαστήριο. Είναι σοφία Θεού και δύναμις. Αυτός ο Σταυρός, ως φως φωτίζει και διαλύει το σκότος της πλάνης, της φθοράς και του θανάτου. Ο Σταυρός του Κυρίου είναι η αφετηρία και της ιδικής μας πνευματικής νίκης. Μίας νίκης, που ανήκει στο Φως, στην Αλήθεια, στη Ζωή, στον Κύριό μας και Σωτήρα του κόσμου, Ιησού Χριστό!

Στον Σταυρό του Κυρίου βιώνουμε την δύναμη της αγάπης και της ταπεινώσεως, η οποία νικά τον εγωϊσμό και τον θάνατο, ζούμε το μυστήριον της θυσίας και της συγχωρητικότητος, το οποίο καταξιώνει την ανθρώπινη ύπαρξη, ανιχνεύουμε την σώζουσα αλήθεια, την οποία, η Εκκλησία μας διαφυλάσσει δύο χιλιάδες χρόνια τώρα.

Το διά Σταυρού Πάθος του Κυρίου μας υπήρξε λυτρωτικόν για ολόκληρο τον κόσμο. Ο Χριστός ανέρχεται επί του Σταυρού ταπεινούμενος για να νικήσει διά της αληθείας, την ξένη προς την ανθρώπινη φύση αμαρτία, την φθορά και τον θάνατο.

Η παναγία ψυχή Του ενωμένη με την Θεότητα κατήλθε διά του Σταυρού και του θανάτου στον Άδη, όπου και έλαμψε, εντρόπιασε την αμαρτία, εφώτισε τα σκιερά βασίλειά του με το ζωογόνο και άκτιστο Φως, εδέσμευσε τον ισχυρό και ανθρωποκτόνο τύραννο, που επιστεύετο ως θεός διά την αλαζονείαν του, ελευθερώνοντας την ”εν σκότει και σκιά θανάτου” ευρισκομένη ανθρωπότητα από τα δεσμά του διαβόλου και τον φόβο του θανάτου.

Ο θάνατος νικήθηκε οριστικά! Μετά τον εθελούσιο θάνατο και την Ανάσταση του Κυρίου μας έγινε ύπνος, πέρασμα, Πάσχα, διάβαση στην αιωνιότητα, οδός για την πορεία μας στον ουρανό, αρχή μίας καινούριας ατελεύτητης ζωής.

Ας ατενίσουμε, αδελφοί μου, τον Εσταυρωμένο Κύριό μας κι ας ασφαλίσουμε την ζωή μας κάτω από την σκιά του Σταυρού. Ο Σταυρός του Χριστού δεν είναι το τέλος, αλλά κατά τον θείο Παύλο, το προανάκρουσμα της ‘’καινής ημέρας’’ της Αναστάσεως, το κλειδί του Παραδείσου, η χαρά και η ελπίδα της Αναστάσεως. Σταυρός και Ανάστασις αλληλοπεριχωρούνται και αλληλοφωτίζονται. Δια του Σταυρού, χαρά και ζωή ανέτειλε στον κόσμο, μέσα από το μέγα θαύμα της Αναστάσεως!».

Ακολούθως, στις 12:30 το μεσημέρι, στον χώρο έμπροσθεν του ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής του Β’ Κοιμητηρίου Σερρών, τελέσθηκε η ιερά ακολουθία του Επιταφίου θρήνου, κατά την διάρκεια της οποίας ο χοροστατών Σεβ. κ. Θεολόγος, ανέπεμψε ειδική δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών και των εκ της νόσου Covid-19, κεκοιμημένων αδελφών μας, οι οποίοι αναπαύονται στο ως είρηται Κοιμητήριο και ακολούθως πραγματοποιήθηκε η εντός του Κοιμητηρίου λιτάνευση του Επιταφίου.

Στις 3:00 το μεσημέρι, ο Σεβ. κ. Θεολόγος μετέβη στο Α’ Κοιμητήριο Σερρών, όπου επί του ειδικώς διαμορφωμένου υπερώου, πάνω ακριβώς από το οστεοφυλάκιο, μαζί με τον ιερό κλήρο της πόλεως τέλεσαν την ιερά ακολουθία της Αποκαθηλώσεως και έψαλαν τα εγκώμια. Εν συνεχεία, το αποκαθηλωθέν “Σώμα” του Κυρίου μας οδηγήθηκε λιτανευτικώς στο ιερό Βήμα του κοιμητηριακού Ναού και εναποτέθηκε επί της αγίας Τραπέζης.

Στις 7:00 το απόγευμα, ο Σεβ. κ. Θεολόγος θα χοροστατήσει στην ακολουθία του Επιταφίου θρήνου, που θα τελεσθεί στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών. Ακολούθως, στις 9:30 το βράδυ θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη συνάντηση των Επιταφίων των κεντρικών ιερών Ναών της πόλεως των Σερρών, στην πλατεία «Ελευθερίας», όπου η νεανική χορωδία «Serres Voices» θα ψάλει τα εγκώμια του Επιταφίου θρήνου.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία έχει χρέος, να μην επιτρέψει να εργαλειοποιηθεί από κανέναν» (29/04/2024)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία έχει χρέος, να
μην επιτρέψει να εργαλειοποιηθεί από κανέναν»

29-04-2024

Στον ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Ασπροβάλτας, ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, την Κυριακή των Βαΐων, 28 Απριλίου 2024, ημέρα κατά την οποία, η αγία ορθόδοξος Εκκλησία μας επιτελεί λειτουργικώς την λαμπρά και ένδοξο πανήγυρη της εισόδου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στην αγία πόλη των Ιεροσολύμων.

Προ της απολύσεως της θ. Λειτουργίας, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, στον εμπνευσμένο από το παλαιοδιαθηκικό ανάγνωσμα του Προφήτου Ζαχαρίου: «Χαῖρε σφόδρα, θύγατερ Σιών, κήρυσσε, θύγατερ Ἱερουσαλήμ· ἰδοὺ ὁ Βασιλεύς σου ἔρχεταί σοι, δίκαιος καὶ σῴζων αὐτός, πραῢς καὶ ἐπιβεβηκὼς ἐπὶ ὑποζύγιον καὶ πῶλον νέον» (Κεφ. Θ’, 9-15), λόγο του, ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ευρισκόμενοι προ των θυρών της αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος των Παθών του Κυρίου μας, πορευόμεθα προς την λαμπροφόρο Ανάστασή Του, μέσα από μία πορεία πνευματική, που έχει τα ιδικά της ξεχωριστά ποιοτικά χαρακτηριστικά, που υποδεικνύουν στον άνθρωπο μία εθελούσια και λυτρωτική έξοδο, από τη χώρα της αμαρτίας και είσοδο στη χώρα της χάριτος.

Σήμερον, ο Κύριός μας, εισερχόμενος θριαμβευτικώς στην αγία πόλη των Ιεροσολύμων, γνωρίζει σαφώς, ως πάνσοφος Θεός, το ευμετάβλητο και ασταθές της διαθέσεως των ανθρώπων, πραῢς, αλλά και αποφασισμένος πορεύεται προς τη τελική αναμέτρησή του με τον διάβολο και τον κόσμο της φθοράς και της αμαρτίας.

Σ’ αυτήν την πορεία, ο Κύριός μας συμπορεύεται με τρεις κατηγορίες ανθρωπίνων συμπεριφορών.

Εκεί είναι οι ορκισμένοι εχθροί Του, οι γραμματείς και οι φαρισαίοι, το πολιτικό και θρησκευτικό κατεστημένο της εποχής Του, που στο πρόσωπό Του βλέπουν έναν ‘’επικίνδυνο’’ διδάσκαλο, που κλονίζει την τυπολατρική και αποστεωμένη, από πνευματικότητα εξουσία τους, ή μάλλον τυραννία τους, οι εκπρόσωποι της αντιθέου κοσμικής εξουσίας, που με τη δύναμη του ξίφους, θεωρούν ότι μπορούν να απομειώσουν, από το ανθρώπινο προσκήνιο τον Ήλιον της Δικαιοσύνης, Θεόν.

Εκεί και ο αλαλάζων, ευμετάβλητος όχλος, που σήμερα Τον υποδέχεται ως βασιλέα και μετά από λίγες ημέρες ζητά τον θάνατό Του. Είναι αυτός, ο ίδιος όχλος, ο οποίος, σήμερον κρατά τα βαΐα των φοινίκων και μετά τέσσερεις ημέρες θα ζητήσει μετ’ επιτάσεως τη θανάτωση του Ιησού.

Τέλος, εκεί είναι και οι διαπορούντες μαθητές Του, η μικρή μειονότητα, οι οποίοι, συμπορευόμενοι σήμερον μαζί Του, τη στιγμή του θριάμβου Του και παρά το ότι Τον αγαπούν, Τον εγκαταλείπουν μόνον διά τον φόβον των Ιουδαίων μετά τέσσερεις ημέρες.

Στη πορεία μας, λοιπόν αδελφοί, για να συναντήσουμε τον Χριστό, ας κάνουμε τη σωστή επιλογή, ας αποφύγουμε τον πειρασμό της απιστίας και της μισοθεΐας των ορκισμένων εχθρών Του, που απογεννά τον θάνατο και τη φθορά.

Ας φυλάξουμε τη ζωή μας, από τη ψυχοβλαβή υποκρισία και την αστάθεια του όχλου, ο οποίος, διαχρονικώς αναζητά τη δόξα χωρίς τον κόπο, την ανάσταση χωρίς τον σταυρό, τα έπαθλα χωρίς τις θυσίες, την σωτηρία χωρίς την πίστη.

Ας παραμείνουμε αληθινοί, ειλικρινείς, ταπεινοί και αυθεντικοί φίλοι και μαθητές του Κυρίου μας. Το ταπεινό φρόνημα, η βαθιά πίστη και η φλογερή αγάπη μας στον ερασμιώτατο Νυμφίο Χριστό, ας είναι τα στοιχεία εκείνα, που θα πιστοποιούν και θα φανερώνουν, ως αύρα λεπτή και δροσιστική, την ποιότητα της πίστεως και του ήθους μας, σ’ έναν κόσμο ακατάστατο, όπου επλεόνασε η υποκρισία, η απιστία, η κακία, ακόμη δε και η κατά το συμφέρον χρήσις, παράχρησις και κατάχρησις και αυτού του αγιωτάτου μυστηρίου του Χριστού και της Εκκλησίας Του. Η Εκκλησία έχει χρέος, να μην επιτρέψει να εργαλειοποιηθεί από κανέναν! Ευλογημένη, αγία και Μεγάλη Εβδομάδα! Καλή Ανάσταση!».

Ο Σεβασμιώτατος, καθ’ οδόν, στον δρόμο της επιστροφής προς τις Σέρρες, στο πλαίσιο της ποιμαντικής του φροντίδος και μερίμνης, ως ο οικείος Ποιμενάρχης του τόπου, επισκέφθηκε ποιμαντικώς, κατόπιν σχετικής, θερμής παρακλήσεως, μέρος των νεόδμητων εγκαταστάσεων της γυναικείας, ιεραποστολικής Αδελφότητος «Λυδία» στην Ασπροβάλτα.

Εκεί, συνηντήθη με τον βασικό, πρώτο πυρήνα της αρχικής Αδελφότητος. Η υποδοχή υπήρξε εγκάρδια και πολύ συγκινητική, διανθισμένη με λόγους ευγνώμονος ευχαριστίας προς τον σεπτό τους Ποιμενάρχη, για το ανύστακτο, διακριτικό και συνεχές ενδιαφέρον, που πατρικώς επιδεικνύει, τόσο επί των ημερών του αειμνήστου γέροντός τους, π. Θεοφίλου, όσο και κατά τα τελευταία χρόνια της σκληράς δοκιμασίας τους.

Ο Σεβασμιώτατος συνομίλησε πνευματικώς με τις αδελφές, τις εστήριξε με τον διδακτικό του λόγο, τις προέτρεψε να παραμείνουν ενωμένες με τον Χριστό και την αγία Εκκλησία Του, σταθερές στον πνευματικό και εκκλησιαστικό τους προσανατολισμό, αμετακίνητες στο ευλογημένο δίπολο «Χριστός και Ελλάδα», που διδάχθηκαν από τον μακαριστό γέροντά τους, όρθιες στις πνευματικές επάλξεις, με πλατυσμό καρδίας και περίσσεια μακροθυμίας και συγχωρητικότητος προς πάντας.

«Αυτό θέλει ο Κύριός μας, ετόνισε ο Σεβασμιώτατος. Η νίκη ανήκει στην αγάπη και μόνον σ’ αυτήν».

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος, προσέφερε διάφορες «ευλογίες» στις ηρωίδες αυτές αδελφές, επ’ ευκαιρία των αγίων ημερών, ευχόμενος ψυχοσωτήριο κι ευλογημένη συμπόρευση με τον Κύριό μας προς την Ανάσταση. Διεπίστωσε δε και επαίνεσε, για μία ακόμη φορά, το σπουδαίο ιεραποστολικό έργο, που επιτελείται θυσιαστικώς και φιλοπόνως, παρά τις εσωτερικές και εξωτερικές αντιξοότητες, στη πνευματική αυτή έπαλξη και φιλοπρόοδο κυψέλη, με φόβο Θεού, υπακοή στην Εκκλησία και τον οικείο Επίσκοπό τους, ειλικρινή σεβασμό, τιμή και αταλάντευτη αφοσίωση στο ευλογημένο αποτύπωμα, που κατέλιπε ο μακαριστός γέροντάς τους, π. Θεόφιλος Ζησόπουλος.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Σερρών Θεολόγος: «Η αγία ορθόδοξη πίστη μας είναι βαθιά ριζωμένη στις παραδόσεις και την ταυτότητα της Πατρίδος μας» (27/04/2024)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Η αγία ορθόδοξη πίστη
μας είναι βαθιά ριζωμένη στις παραδόσεις
και την ταυτότητα της Πατρίδος μας»

27-04-2024

Στον ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Νιγρίτης, όπου, από την παρελθούσα Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, βρισκόταν προς προσκύνηση των πιστών, απότμημα εκ του χαριτοβρύτου λειψάνου του Αγ. Νεκταρίου, Επισκόπου Πενταπόλεως, του θαυματουργού, προερχόμενο από την ιερά Μονή Αγ. Τριάδος Αιγίνης, ιερούργησε, το Σάββατο του Λαζάρου, 27 Απριλίου, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος.

Μετά το τέλος της θ. Λειτουργίας, τελέσθηκε ιερά Παράκληση και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η αναχώρηση του θαυματοβρύτου λειψάνου του Αγ. Νεκταρίου για την ιερά Μονή Αγ. Τριάδος Αιγίνης, με την συμπροσευχητική παρουσία της Δημάρχου Βισαλτίας κ. Ευαν. Πλιάκου, του ευαγούς κλήρου και των ευλαβών προσκυνητών, από την πόλη της Νιγρίτης, τις Σέρρες, την ευρύτερη περιοχή και τους γειτονικούς Νομούς, οι οποίοι, όλες αυτές τις ημέρες, προσήλθαν, με έναν εντυπωσιακώς συγκινητικό τρόπο, για να προσκυνήσουν και να συμμετάσχουν στις ιερές ακολουθίες, με αισθήματα ιεράς συγκινήσεως και εν Χριστώ ευγνωμοσύνης, για τα όσα θαυμάσια και εξαίσια, επεφύλαξε για την Εκκλησία Του, η χάρις του μεγάλου Ιεράρχου Αγ. Νεκταρίου.

Ακολούθως, στις 11:30 το πρωΐ, τα παιδιά των κατηχητικών Συνάξεων του ιερού Μητροπολιτικού Ναού Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών και οι «Λαζαρίνες» του Πανηπειρωτικού Συλλόγου, της Θρακικής Εστίας και του Εργαστηρίου Λαογραφικών Μελετών και Παραδοσιακών Χορών «Ο Πύρρος» Σερρών, έψαλαν με τις γλυκόλαλες φωνές τους, στον Σεβ. κ. Θεολόγο, τα πατροπαράδοτα κάλαντα του Αγ. Λαζάρου.

Ο Σεβασμιώτατος υποδέχθηκε, στο Επισκοπείο Σερρών, τα 80 και πλέον παιδιά, συνοδευόμενα από τις κατηχήτριες και τα μέλη των ως είρηται Συλλόγων και άκουσε, από τους μικρούς αγγελιοφόρους της Αναστάσεως, τα παραδοσιακά κάλαντα.

Τα παιδιά ενδεδυμένα τις παραδοσιακές τους στολές, ευχαρίστησαν, με τον δικό τους αγνό και ανεπιτήδευτο τρόπο, τον πνευματικό τους πατέρα, για την πατρική του δοχή και αγάπη.

Ο Σεβ. κ. Θεολόγος, επαίνεσε εγκαρδίως τις κατηχήτριες του ιερού Μητροπολιτικού Ναού των Σερρών, για το επιτελούμενο κατηχητικό έργο, καθώς και τα μέλη του Πανηπειρωτικού Συλλόγου, της Θρακικής Εστίας και του Εργαστηρίου Λαογραφικών Μελετών και Παραδοσιακών Χορών «Ο Πύρρος» Σερρών, για την σπουδαιοτάτη, πολυετή, καρποφόρο, πολιτιστική και πνευματική προσφορά των ιστορικών αυτών Συλλόγων στη κοινωνία και κυρίως στη νεολαία των Σερρών.

Η ελληνοχριστιανική μας ταυτότητα, όπως αυτή εκφράζεται στην ίδια τη ζωή, εξασφαλίζει στο έθνος μας ανθεκτικότητα, συνέχεια, ομορφιά, φως κι ελπίδα. Εμπνευσθείτε από την αγία πίστη μας και αντισταθείτε στην πνευματική φτώχεια και την ισοπέδωση, ετόνισε χαρακτηριστικώς ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος γέμισε τα καλαθάκια των παιδιών με τα παραδοσιακά «φιλέματα-αυγά» και με άλλες «ευλογίες», προσφέροντας σε όλους, μικρούς και μεγάλους, την πατρική του ευχή, για ευλογημένη και ψυχοσωτήριο Ανάσταση.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως