Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία είναι κοινωνία πίστεως και προσευχής» (16/03/2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία είναι
κοινωνία πίστεως και προσευχής»

16-03-2025

Στον ιερό Ναό Κοιμ. Θεοτόκου Αν. Μητρουσίου, τον πρώτο Ναό, που εγκαινίασε (28.6.2003), μετά την ενθρόνισή του, στην Εκκλησία των Σερρών (21.6.2003), ιερούργησε, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, σήμερα Κυριακή 16 Μαρτίου 2025.

Ο Σεβασμιώτατος, εμπνεόμενος από την σημερινή ιερά διήγηση της θεραπείας του παραλυτικού της Καπερναούμ, από τον Κύριό μας Ιησού Χριστό (Μρκ. β΄ 1-12), απηύθυνε λόγους διδακτικούς προς το πολυπληθές εκκλησίασμα, σημειώνοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ο πάντοτε επίκαιρος, αφυπνιστικός, θεραπευτικός και σωτήριος λόγος του Θεού, το ιερό Ευαγγέλιο, παρουσιάζει σήμερον τον Κύριό μας, Ιησού Χριστό, να θεραπεύει έναν παράλυτο άνθρωπο. Ο Σωτήρας μας, ο ενανθρωπήσας Υιός και Λόγος του Θεού, ο μέγας και ετοιμότατος Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων μας, σύμφωνα με την ιερά διήγηση του Eυαγγελιστού Μάρκου, συγχωρεί αρχικώς τις αμαρτίες του παραλύτου, ξεκινά δηλαδή, από την πηγή του κακού, θεραπεύοντας, πρωτίστως, τα τραύματα της βεβαρημένης και πληγωμένης, από την αμαρτία, ψυχής του παραλυτικού και στη συνέχεια, χαρίζει την ίαση και στην επώδυνη ασθένεια του σώματός του.

Η αμαρτία, ως βάρος επαχθέστατο, ως νόσος πνευματική, ως οντολογική τραγωδία, ως αποστασία, από το θέλημα του Θεού, ως εκδήλωση εγωϊσμού και αυτονομήσεως, από την πηγή της ζωής, τον Θεό, τραυματίζει θανάσιμα την ανθρώπινη ψυχή, με αποτέλεσμα αυτή να ασφυκτιά, να χάνει την πνευματική της ικμάδα, να αιμορραγεί και ολίγον κατ’ ολίγον να οδηγείται στην αναισθησία, την πώρωση, τον θάνατο».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Σεβασμιώτατος, λαμβάνοντας αφορμή, από το χωρίο της σημερινής Ευαγγελικής περικοπής: «…Ἰδὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν λέγει τῷ παραλυτικῷ· τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου…», ομίλησε, για την δύναμη της πίστεως, αλλά και για το έργο και την αποστολή της Εκκλησίας, ως Σώματος Ιησού Χριστού, ως κοινωνίας θεώσεως.

«Στην Ευαγγελική αυτή αναφορά, είπε ο Σεβασμιώτατος, στηρίζεται η διδασκαλία της Εκκλησίας μας, που ενεργεί μέσα στον κόσμο, ως κοινωνία πίστεως, αγάπης και θεώσεως, για την δύναμη των μεσιτευτικών προσευχών, πρωτίστως της Κυρίας Θεοτόκου, των αγγέλλων και των αγίων της Εκκλησίας μας, αλλά και όλων μας, ως μελών του Κυριακού Σώματος. Το φιλάνθρωπο παράγγελμα του Αποστόλου Ιακώβου, ‘’εὔχεσθε ὑπέρ ἀλλήλων ὅπως ἰαθῆτε’’ (Ιακ. 5,16), συνιστά θεμελιώδη υποχρέωση, αλλά και κριτήριο αυθεντικότητος των μελών της εκκλησιαστικής κοινότητος. Οι ενδύναμες προσευχές των αγίων μας, αναπληρώνουν τα ιδικά μας υστερήματα – τις μικρές ή μεγαλύτερες ‘’παραλυσίες’’ και ελκύουν στην ζωή μας το μέγα, θεραπευτικό και σωστικό έλεος του Θεού.

Στηριζόμεθα, εμπνεόμεθα, χαριτωνόμεθα, παρακαλούμεθα, από την αλληλοπεριχώρηση πίστεως, προσευχής και αγάπης, που βιώνουμε μέσα στην Εκκλησία μας, όπου ‘’συν πάσι τοις αγίοις’’ ζούμε το μυστήριο της εν Χριστώ και δια του Χριστού σωτηρίας μας. Χωρίς το πρόσημο της πίστεως στον Χριστό, η αγάπη εύκολα μεταπίπτει σ’ έναν άτονο αλτρουισμό, χωρίς ουσιαστικό βάθος, σ’ ένα πολυπράγμονα ακτιβισμό, που δεν χαρίζει πραγματικό νόημα και πληρότητα στην ψυχή μας. Χωρίς αγάπη δεν μπορούμε να δούμε πρόσωπο Θεού, διότι ‘’ Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί…’’ (Ιωάνν. 1,4).

Χρέος του κάθε Χριστιανού, ως ενεργού μέλους της μεγάλης οικογενείας του Θεού, είναι να στηρίζει πνευματικώς και υλικώς τον συνάνθρωπό του, που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Πολλές φορές οι άνθρωποι, εγκλωβισμένοι στον μικρόκοσμο της εγωιστικής τους αυτάρκειας αγωνίζονται να περιορίσουν, να απομειώσουν, να θαμπώσουν την θεία χάρη, ως μία υπόθεση ιδιωτικής φύσεως.

Τα πάντα στην Εκκλησία, ως το μυστήριο του Χριστού παρατεινόμενο στους αιώνες, κατατείνουν προς μία κατεύθυνση. Την αγάπη. Την αγάπη, όχι ως μία αφηρημένη έννοια κενή πραγματικού περιεχομένου, συναίσθημα χωρίς αξιακό υπόβαθρο, σύνθημα χωρίς αντίκρισμα. Την σεσαρκωμένη και σταυρωμένη αγάπη μας προσφέρει η Εκκλησία μας στο θεανδρικό πρόσωπο του Κύριου μας Ιησού Χριστό, ως επιλογή ζωής και σωτηρίας! Εάν κάποτε αποφασίζαμε, ειλικρινώς, να ακολουθήσουμε αταλάντευτα και με πιστότητα την σωτήριο αυτή οδό, τότε, η ζωή μας θα μπορούσε να μεταμορφωθεί, με την χάρη του Θεού, σε πραγματικό Παράδεισο, σε μία κοινωνία, όπου θα βασιλεύει η αλήθεια, το φως, η ειλικρίνεια, η χαρά και η αγάπη στις σχέσεις των ανθρώπων».

Τέλος, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, ευχήθηκε πατρικώς σε όλους, κάθε από Θεού ευλογία και ενίσχυση στον προκείμενο πνευματικό τους αγώνα, κατά το φιλάνθρωπο και ψυχωφελές στάδιο της αγίας και μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Σερρών Θεολόγος: «Ο Μητροπολίτης Άνθιμος υπήρξε μια εμβληματική εκκλησιαστική προσωπικότητα πρώτου μεγέθους» (13/03/2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Ο Μητροπολίτης Άνθιμος υπήρξε μια
εμβληματική εκκλησιαστική προσωπικότητα πρώτου μεγέθους»

13-03-2025

Ιερό τρισάγιο, ενώπιον του σεπτού σκηνώματος του μακαριστού Μητροπολίτου πρώην Θεσσαλονίκης κυρού Ανθίμου, ετέλεσε, απόψε, Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος. Ο Σεβασμιώτατος, πληροφορηθείς την προς Κύριον εκδημία του αειμνήστου Ιεράρχου, μετέβη στον Καθεδρικό Ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης, όπου από τις 7:30 το απόγευμα, εκτίθεται προς προσκύνηση η σορός του αοιδίμου Μητροπολίτου.

Ο Σεβ. κ. Θεολόγος, εδεήθη υπέρ μακαρίας μνήμης και αιωνίου αναπαύσεως της ψυχής του κοιμηθέντος Αρχιερέως, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να τιμήσει την μεγάλη εκκλησιαστική προσφορά του αειμνήστου Μητροπολίτου Ανθίμου, ο οποίος, εκτός όλων των άλλων, υπήρξε ειλικρινής συνοδοιπόρος και γενναίος συναγωνιστής του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρού Χριστοδούλου. Οι δύο μεγάλοι αυτοί Ποιμένες μοιραζόταν κοινά πνευματικά οράματα για την Εκκλησία και την Ελλάδα. Διά τούτο και ο ιερός τους σύνδεσμος παρέμεινε δυνατός, ειλικρινής και ουσιαστικός, έως τέλους.

Ο Σεβ. Ποιμενάρχης της Εκκλησίας των Σερρών, ευχήθηκε επίσης αδελφικώς στον παριστάμενο Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο, κατά πάντα άξιο διάδοχο του μεταστάντος σεπτού Ιεράρχου, ο οποίος τον διηκόνησε με πολλή αγάπη, ως γνήσιος υιός έως τέλους, την εξ ύψους παρηγορία, αναφερόμενος μετά θερμών λόγων στην πολυτάλαντη προσωπικότητα του μακαριστού Μητροπολίτου Ανθίμου.

«Ο αείμνηστος Ιεράρχης, είπε ο Σεβασμιώτατος, διηκόνησε για μισό αιώνα, ως Αρχιερεύς την Εκκλησία μας με πίστη, αγιοπνευματική ενόραση, θυσιαστικό φρόνημα, καθαρό και ασυμβίβαστο λόγο, φιλάνθρωπη διάθεση το αγιώτατο μυστήριο της Εκκλησίας. Επλούτισε την Εκκλησία μας με πολλά πνευματικά του αναστήματα, υπήρξε πράγματι μία εμβληματική εκκλησιαστική προσωπικότητα πρώτου μεγέθους, μία εξαιρετική ευλογία του Θεού στην Εκκλησία και την Πατρίδα μας, ένας καλός και αφοσιωμένος ποιμένας με υψηλά και άγια οράματα για την Εκκλησία μας, ένας θαρραλέος ομολογητής της πίστεως, ένας σπουδαίος και πρωτοποριακός εργάτης του Ευαγγελίου του Χριστού, ένας αυθεντικός πατριώτης».

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Δελτίο τύπου – Πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας (13-03-2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

13-03-2025

Από την Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης ανακοινώνονται τα εξής αναφορικώς με το πρόγραμμα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:

Τήν Παρασκευή 14 Μαρτίου, στὶς 7:30 τὸ ἀπόγευμα, ὁ Σεβ. θὰ χοροστατήσει στὴν ἀκολουθία τῆς Β’ Στάσεως τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, πού θὰ τελεσθεῖ στὸν ἱερὸ Ναὸ Γενεσίου Θεοτόκου Πατρικίου.

Τήν Κυριακή 16 Μαρτίου, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στὴν θ. Λειτουργία, πού θὰ τελεσθεῖ στόν ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἄνω Μητρουσίου.

Στίς 6:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, ὁ Σεβ. θά χοροστατήσει στόν Γ’ Κατανυκτικό Ἑσπερινό τῆς ἁγίας καί μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, πού θά τελεσθεῖ στόν ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Σερρῶν. Προσκεκλημένος ὁμιλητής εἶναι ὁ πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτης π. Ἐπιφάνιος Οἰκονόμου, Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί Ἀλμυροῦ, ὁ ὁποῖος θά ὁμιλήσει μέ θέμα: «Πώς θά μιλήσουμε στούς νέους γιά τὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστή;».

Ποιμαντικῶς ἀποβλέπουσα ἡ τοπική μας Ἐκκλησία, στόν ἁγιασμό, τήν πνευματική στερέωση καί ἐνίσχυση τῶν πιστῶν καί μάλιστα κατά τήν ψυχοσωτήριο αὐτήν χρονική περίοδο τῆς ἁγίας καί μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, μέ τιμή, εὐλαβικό σεβασμό ἀλλά καί βαθειά κατάνυξη, θά ὑποδεχθεῖ τά Ἅγια καί Ἄχραντα Πάθη τοῦ Κυρίου ἡμῶν καί Θεοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐρχόμενα ἀπό τήν ἱερά Μονή Ταξιαρχῶν Αἰγιαλείας, τήν Δευτέρα 17 Μαρτίου, στίς 6:00 τό ἀπόγευ­μα, στήν ἱερά Μονή Ἁγίας Παρασκευῆς Σερρῶν. Τά Ἄχραντα Πάθη περιλαμβάνουν αὐθεντικά τεμάχια α) τῆς κοκκίνης χλαμύδας πού ἐφόρεσαν στόν Κύριό μας οἱ σταυρωτές Του, β) τοῦ σπόγγου μέ τόν ὁποῖο ὁ Ρωμαῖος στρατιώτης ἐπότισε τόν Σωτῆρα τοῦ κόσμου ὄξος μεμιγμένο μέ χολή, γ) τοῦ ἀκάνθινου στεφάνου πού ἐδέχθη ἐπί τῆς κεφαλῆς Του ὁ λυτρωτής τῶν ἀνθρώπων καί τέλος δ) τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἐπί τοῦ ὁποίου ἐθυσιάσθη ἐξ ἀγάπης ὁ Σωτῆρας τοῦ κόσμου Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός. Τά ἱερώτατα καί φρικτά αὐτά κειμήλια φυλάσσονταν μέχρι τό 1450 στό αὐτοκρατορικό θησαυροφυλάκιο στήν Βασιλεύουσα, ὅπου τά εἶχε ἐναποθέσει ἡ Ἁγία Ἰσαπόστολος Ἑλένη. Στά μέσα τοῦ 15ου αἰῶνος (1450) οἱ δύο αὐτάδελφοι Θωμᾶς καί Δημήτριος Παλαιολόγοι, τῆς μεγάλης αὐτοκρατο­ρικῆς οἰκογενείας τοῦ Βυζαντίου, προσέφεραν πρός εὐλογίαν καί ἁγιασμόν «τά Ἄχραντα Πάθη» στόν συγγενή τους καί κτίτορα τῆς Ἱε­ρᾶς Μονῆς Ταξιαρχῶν Αἰγίου, Ὅσιο Λεόντιο. Ἡ θεόπνευστη αὐτή χειρο­νομία τῶν δύο Παλαιολόγων διέσωσε οὐσιαστικά τά τιμιώτατα αὐτά κειμήλια ἀπό τήν λαίλαπα τῶν Ὀθωμανῶν πού λίγα χρόνια ἀργότερα, τό 1453, κα­τέκτησε καί λεηλάτησε τήν Βασιλίδα τῶν Πόλεων. Τά ἱερώτατα αὐτά κει­μήλια τοῦ Πάθους τοῦ Κυρίου μας θά εὑρίσκονται στήν Ἱερά Μονή Ἁγίας Παρασκευῆς Σερρῶν ἕως καί τό Σάββατο 22 Μαρτίου, ὅπου καθημερινῶς θά τελοῦνται ἱερές ἀκολουθίες, πρός ἁγιασμό καί πνευματική ἐνίσχυση τῶν πιστῶν.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία είναι και πνευματικό Πανδοχείο και Θεραπευτήριο ψυχών» (10/03/2025)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Η Εκκλησία είναι και
πνευματικό Πανδοχείο και Θεραπευτήριο ψυχών»

10-03-2025

Πραγματοποιήθηκε, την Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, η γενική Σύναξη των 50 συνολικώς Πνευματικών-Εξομολόγων της κατά Σέρρας και Νιγρίταν Εκκλησίας, στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών, με γενικό θέμα: «Το λειτούργημα της ιεράς Εξομολογήσεως».

Ομιλητής στην ως είρηται Σύναξη, προσκεκλημένος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, ήταν ο πανοσιολ. ιερομόναχος π. Λουκάς Γρηγοριάτης, αδελφός της Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγ. Όρους.

Συγκεκριμένως, μετά το πέρας της κατανυκτικής ακολουθίας των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, που τελέσθηκε στο ιερό Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο Αγ. Κων/νου και Ελένης, ο Σεβ. κ. Θεολόγος προχείρισε σε Πνευματικούς τον πανοσ. Αρχιμανδρίτη π. Πορφύριο Μπαρμπούτη και τους αιδεσιμ. Σταυρ. Οικονόμους π. Αντώνιο Τολίδη, Γεώργιο Αντωνιάδη, Χαράλαμπο Βογιατζόγλου, Αλκιβιάδη Ζιώγα και Στυλιανό Πλακανδάρα, ευχόμενος πατρικώς να οδηγήσουν με το επιτραχήλιό τους πολλές ψυχές στον Παράδεισο, δηλαδή στον Χριστό.

Ακολούθως, στην όμορφη αίθουσα του Μητροπολιτικού Ναού παρετέθη κέρασμα σ’ όλους τους παρευρισκομένους κληρικούς. Στην συνέχεια, ο π. Λουκάς, αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο, για την τιμή της προσκλήσεως στην πνευματική αυτή Σύναξη της τοπικής Εκκλησίας, ομίλησε βιωματικώς για το ιερώτατο μυστήριο της ιεράς Εξομολογήσεως, αναφερόμενος και σε περιστατικά ανθρώπων, με καταπονημένες από την αμαρτία ψυχές, οι οποίοι, διά του μυστηρίου της καταλλαγής, ανεπαύθησαν κάτω από το ηγιασμένο επιτραχήλιο πνευματικών μορφών του Αγιωνύμου Όρους.

Ακολούθως, o Σεβ. κ. Θεολόγος, αφού ευχαρίστησε τον π. Λουκά για την εμπεριστατωμένη πνευματική εισήγησή του, αναφέρθηκε στις βασικές αγιογραφικές, πνευματικές, εκκλησιολογικές και ιεροκανονικές αρχές του λειτουργήματος της Πνευματικής Πατρότητος, στον σκοπό, στις προϋποθέσεις και στις ωφέλειές του, υπεγραμμίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Αδιαλείπτως η φιλόστοργη Μητέρα μας Εκκλησία, ως το μυστήριο της συνεχούς θεραπευτικής, φωτιστικής και αγιαστικής παρουσίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στον κόσμο, μεριμνά και για την πνευματική ενίσχυση και ανεφοδιασμό των ιερουργών των θείων μυστηρίων, οι οποίοι ως φρυκτωροί ακοίμητοι του θείου φωτός της εις Χριστόν πίστεως, εργάζονται, ως υπηρέτες Χριστού και οικονόμοι των μυστηρίων του Θεού (Α’ Κορ. 4, 1) στην Εκκλησία το ιερόν έργον του αγιασμού του λαού του Θεού.

Το θεόσδοτο, ιερώτατο και φιλανθρωπότατο μυστήριο της ειρηνεύσεως και καταλλαγής, ως ευλογημένος καρπός της Αναστάσεως του Κυρίου μας και έργο θεραπείας των ανθρωπίνων ψυχών εκ των καταστροφικών συνεπειών της αμαρτίας, πρέπει να διακονείται με ταπεινό φρόνημα και υψηλή συναίσθηση της τιμής, της ευλογίας, αλλά και της ευθύνης έναντι του Κυρίου μας, της Εκκλησίας Του και του λαού του Θεού.

Το ιερό αυτό έργο προϋποθέτει δυνατή πίστη στον θείο Δομήτορα Ιησούν Χριστόν, αγιοπνευματικό ήθος και ζωή, εγρήγορση, εκκλησιαστικό φρόνημα, ολόθυμη προσευχή, λειτουργική ζωή και εμπειρία, ταπείνωση, πνεύμα διακρίσεως και υπομονής, συνεχή μελέτη του θείου λόγου, των πατερικών κειμένων, βαθιά γνώση της θεραπευτικής και της κανονικής παραδόσεως της Εκκλησίας μας και κυρίως ανεξάντλητη αγάπη για τον άνθρωπο ως τραυματισμένο από την αμαρτία πλάσμα του Θεού. Η αγία Εκκλησία μας, ως το θείον Πανδοχείον, επιχέει θεραπευτικώς στον πληγωμένο από την ληστρική μανία του μισοκάλλου διαβόλου, άνθρωπο το έλαιον της φιλοστόργου αγάπης του Θεού και τον οίνον της θεραπευτικής θείας αληθείας Του».

Τέλος, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, ευχήθηκε πατρικώς κάθε από Θεού ευλογία και ενίσχυση στο προκείμενο πνευματικό, αγιαστικό και ιεραποστολικό έργο των κληρικών, κατά την κατανυκτικότατη περίοδο της αγίας και μεγάλης Τεσσαρακοστής, τονίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής: «Το πνευματικό μας έργο κατ’ αυτήν την αγία και κατανυκτική περίοδο του εκκλησιαστικού μας έτους, έχει συγκεκριμένο πνευματικό στόχο, την απομάκρυνση από την χώρα της απαράκλητης πνευματικής φτώχειας και σκλαβιάς και την επιστροφή μας στον Οίκο του ουρανίου Πατρός μας. Ο πνευματικός αγώνας της μεγάλης Τεσσαρακοστής μας οδηγεί με ασφάλεια στο ολόφωτο κατώφλι της Αναστάσεως του Κυρίου μας, που σηματοδοτεί την νίκη κατά του θανάτου και το σωτήριο πέρασμά μας στην πληρότητα της ζωής».

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως