Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ πού παροικεῖ στίς Σέρρες σέ καλωσορίζει μέ αἰσθήματα τιμῆς καί ἀγάπης στόν διαδικτυακό της οἶκο, στόν ὁποῖο φιλοξενοῦνται πτυχές τῆς ἱστορικῆς της διαδρομῆς ἀλλά καί τῆς ποιμαντικῆς της διακονίας.

Οἱ νέες τεχνολογίες προσφέρουν στήν ἁγία Ἐκκλησία μας μία ἐπιπλέον δυνατότητα ἀσκήσεως τοῦ πολυποίκιλου πνευματικοῦ της ἔργου μέσα στόν ραγδαίως μεταβαλλόμενο σύγχρονο κόσμο. Τό διαδίκτυο, μέ ὅλες τίς δυσκολίες καί τούς κινδύνους του, μπορεῖ νά γίνη ἕνα ἰδιαιτέρως χρήσιμο ἐργαλεῖο πίστεως, μορφώσεως, ἐνημερώσεως καί πραγματικῆς ψυχαγωγίας, ὅταν βρίσκεται σέ ὑπεύθυνα χέρια πού γνωρίζουν νά το χειρίζονται μέ μέτρο καί σύνεση.

Γι’αὐτό τόν λόγο γιά τό διαδίκτυο μποροῦν νά ἰσχύσουν ἐπακριβῶς οἱ παρακάτω πάντα ἐπίκαιροι καί παιδαγωγικοί λόγοι τοῦ μεγάλου πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ ἱεροῦ Βασιλείου:

“Καθάπερ τῆς ροδωνιᾶς τοῦ ἄνθους δρεψάμενοι τάς ἀκάνθας ἐκκλίνομεν, οὕτω καί ἐπί τῶν τοιούτων λόγων (σελίδων, ἰστοχώρων κτλ) ὅσον χρήσιμον καρπωσάμενοι, τό βλαβερόν φυλαξώμεθα.”

Εὐχόμεθα ὁ διαδικτυακός οἶκος τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας ὑπό τή σκέπη τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, νά σκορπίζει ἀπλώχερα άνά τόν κόσμο τήν εὐωδία τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, τῆς ἐλπίδος και τῆς ζωῆς.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος

WebTV

Εγκύκλιοι

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΑΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2025

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ

«Σήμερον Μαρία ἔτεκεν καί κόσμος ἐφωτίσθη. Ἐκείνη ἐν τῷ σπηλαίῳ καί ἡ οἰκουμένη ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ». (Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Λόγος εἰς τό Γενέσιον τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Τὸ μεγαλύτερο ἱστορικὸ γεγονὸς, τήν ἁγιωτάτην πανήγυριν τῶν χριστιανικῶν πανηγύρεων καί τήν πανίερον Μητρόπολιν ὅλων τῶν Δεσποτικῶν ἑορτῶν ἑορτάζομεν σήμερον, τό μέγα θαῦμα τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, τήν ἐνανθρώπησιν τοῦ δευτέρου προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδος, τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ. Ὁ Θεός ἐπί γῆς σήμερον καί ὁ ἄνθρωπος εἰς οὐρανούς!

Ὁ κατά φύσιν μονογενής Υἱός τοῦ Θεοῦ μέ τήν ἐν χρόνῳ Γέννησή Του φωτίζει, ἀναπλάθει, ἀνα­καινί­ζει καί ζωογονεῖ ὀντολογικῶς τήν δια­φθαρεῖσα ἀπό τήν ἁμαρτία ἀνθρωπίνη φύση. Ὁ­λόκληρη ἡ κτίση ἀντιπροσφέρει μέ εὐγνωμοσύ­νη τήν δική της εὐλαβική συμμετοχή στό τελούμενο μέγα μυστήριο. Στό πρό­σωπο τοῦ Θεανθρώ­που Ἰησοῦ Χρι­στοῦ, ὁ ἄνθρω­πος προσκαλεῖται νά γνωρίσει τό αἰώνιο ἀρχέτυπό του, τήν μοναδική καί ἀψεγά­διαστη ἀλήθεια, τήν πληρότητα τῆς ζωῆς. Γεννήθηκε ὁ Σωτή­ρας «διά φιλανθρωπίαν», γιά νά δημιουργήσει καινή τήν κτίση, νά μεταμορφώσει τόν ἄν­θρωπο, νά τόν λυτρώσει ἀπό τίς θλιβε­ρές συνέπειες τῆς ἁμαρτίας πού παράγει ἀγωνία, ἀκαταστασία, φθορά, θάνατο. Πράγματι, κάθε πιστός χριστιανός χαίρεται σήμερα, διότι γεννή­θηκε ἐν Βηθλεέμ τῆς

Ἰουδαίας ἐκ τῆς ἁγίας Παρθένου, ὁ Σωτήρας τοῦ κόσμου. Συγχαίρουν μαζί μας οἱ ἅγιοι ἄγγελοι, οἱ προφῆτες καί οἱ δίκαιοι, οἱ ὁποῖοι προκατήγγειλαν τήν γέννηση τοῦ θείου Ἐμμανουήλ. Αὐτή ἡ χαρά πού συγκλονίζει ὁλόκληρη τήν ὕπαρξή μας πηγάζει ἀπό τήν βεβαιότητα τῆς ἀπεί­ρου καί ἀμεταπτώτου ἀγάπης καί φιλανθρωπίας τοῦ ἁγίου Θεοῦ ὅπως ἐκδηλώθηκε μέ τήν θεία Ἐνανθρώπη­ση. Μέ τήν ἐν κόσμῳ Γέννηση τοῦ μονογενοῦς Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, ἐπῆλθε ἡ εἰρήνευ­ση, ἡ συμφιλίωση, ἡ καταλλαγή. Ἡ πρός τόν Θεόν σωτήριος ἐπι­στροφή τοῦ ἀνθρώπου διά τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ συνετέλεσε, ὥστε νά ἀποκαταστα­θῇ καί ἡ ἐσωτερική εἰρή­νη καί ἑνότητα στίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων καί ἡ πρός ἀλλή­λους φιλοστοργία καί ἀγάπη.

Ὁ θεάνθρωπος Κύριος διαλύει τὸ σκοτάδι τῆς ἀγνωσίας καί τῆς λύπης καί χαρίζει στό ἀνθρώπινο γένος τό φῶς τῆς ἀληθοῦς θεογνωσίας, τήν χαρά, τήν ἀλήθεια, τήν εἰρήνη, τήν ζωή. Ὁ σημερινός ὅμως ἄνθρωπος, ὁ δημιουργός τῶν μεγάλων ἐπιτευγμάτων καί τῶν ἐπικινδύνων ἀδιεξόδων, ἀπομακρυνόμενος ἀπό τόν Θεό ζεῖ μέ ἕναν τραγικό τρόπο, μία ὑπαρξιακή ὀρφάνια καί μοναξιά. Ὅπως ἐπιτυχῶς ἔχει γραφεῖ, «ποτὲ ἄλλοτε οἱ στέγες τῶν ἀνθρώπων δὲν ἦταν τόσο κοντὰ καὶ οἱ καρδιές τους τόσο μακρυά» (Ἀντ. Σαμαράκης). Ἡ ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ ἕνωσε τὰ πρὶν διεστώτα. Ἡ χριστιανικὴ ἀνθρωπολογία, ὅπως τὴ βίωσαν οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, ὑψώνει τὸν ἄνθρωπο σὲ θεία δόξα καὶ ὀμορφιά. Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι ὁ τέλειος Θεός καί ὁ τέλειος ἄνθρωπος πού ζεῖ πλέον ἀνάμεσά μας. Γεννᾶται μυστικῶς ὅπου βρεῖ ζεστὴ, καθαρὴ καί πιστεύουσα καρδιά. Ἐκεῖνος ἔγινε γιά χάρη μας ἄνθρωπος, «ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν» (Μ. Ἀθανάσιος).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Κλίνοντες εὐλαβικῶς καί νοερῶς τὸ γόνυ τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος ἐνώπιον τῆς ἁγίας Του φάτνης, ὅπου γεννήθηκε ἡ ζωή καί ἡ σωτηρία τοῦ κόσμου, εὔχομαι πατρικῶς νὰ ζήσουμε ἐφέτος τήν Γέννηση τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας ὡς ἀφορμή γιά τήν προσωπική μας ἀναγέννηση, τόν φωτισμό, τόν ἁγιασμό. Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι παρών ὡς Πατέρας καὶ Θεὸς μας, ὡς ἀδελφός καί φίλος, στὴν ἱστορία τοῦ κόσμου καὶ στήν προσωπική μας πορεία καὶ ζωή. Εἶναι «ὁ ὤν καὶ ὁ ἢν καὶ ὁ ἐρχόμενος» (Ἄποκ. 1, 2). Πάνω στό θεμέλιο τῆς πίστεως, ὅτι, «ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο καί ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» (Ἰωάν. 1, 14) ἄς κτίσουμε τήν ζωὴ μας. Ἡ δυνατή ἀγάπη καί ἐμπιστοσύνη μας πρός τόν Θεό, πού ἔγινε γιά μᾶς τέλειος ἄνθρωπος καί ἡ ἀδελφική καί ζεστή ἀγάπη μας πρός τόν συνάνθρωπο, εἶναι τό ἐλπιδοφόρο μήνυμα τῶν Χριστουγέννων πού καλούμεθα νά ζήσουμε καί νά μεταδώσουμε πρός κάθε κατεύθυνση. Μέ αὐτόν τόν τρόπο θά συμβάλουμε ἀποτελεσματικά στήν ἐπικράτηση τῆς εἰρήνης στόν κόσμο. Μέ αὐτόν τόν τρόπο θά ἔλθει ἡ ἐλπίδα καί ἡ προκοπή στήν κοινωνία μας. Μέ αὐτόν τόν τρόπο θά ἀνθίσει καί πάλι τό χαμόγελο τῆς αἰσιοδοξίας στή ζωή μας. Ἡ μία καί μόνη ἀπάντηση στά ποικίλα ἀδιέξοδα τῶν ἡμερῶν μας εἶναι ὁ Κύριος καί Σωτήρας τοῦ κόσμου, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἡ ἐνυπόστατος ζωή καί εἰρήνη τοῦ κόσμου.

Ἡ χάρις καί τό πλούσιον ἔλεος τοῦ δι’ ἡμᾶς γεννηθέντος Σωτῆρος Χριστοῦ εἴθε νά εἶναι πάντοτε μαζί μας. Ἀμήν.

Μέ ἐγκάρδιες εὐχές καί ἀγάπη Χριστοῦ.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ
† Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος

Το Πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

23-12-2025

Ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Σερρῶν καί Νιγρίτης ἀνακοινώνονται τά ἑξῆς ἀναφορικῶς μέ τό πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:

Τούς πολιτιστικούς καί κοινωνικούς φορεῖς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως καί τά παιδιά θά δεχθεῖ ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας τό πρωί τῆς παραμονῆς τῶν Χριστουγέννων στό Μητροπολιτικό Μέγαρο γιά τά παραδοσιακά κάλαντα.

Στίς 6:00 τό ἀπόγευμα τῆς 24ης Δεκεμβρίου, παραμονῆς τῆς μεγάλης Δεσποτικῆς ἑορτῆς τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ, στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν θά τελεσθεῖ ὁ Μέγας Πανηγυρικός Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός τῶν Χριστουγέννων, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Θεολόγου μέ τήν συμμετοχή τοῦ ἱεροῦ κλήρου καί τοῦ φιλοχρίστου λαοῦ. Στή διάρκεια τοῦ Ἑσπερινοῦ θά ὁμιλήσει ἐπικαίρως ὁ Πανοσ. Ἀρχιμανδρίτης π. Ἰωάννης Καλαϊτζῆς, Ἱεροκήρυξ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Τήν μεγαλώνυμο καί ἁγία ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων, Πέμπτη 25 Δεκεμ­βρίου, στίς 5:00 τό πρωΐ, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στήν Ἀρχιερατική θ. Λειτουργία, πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχῶν Σερρῶν.

Στίς 6:00 το ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας θά χοροστατήσει στόν Μέγα Πανηγυρικό Ἀρχιερατικό Ἑσπερινό τῆς ἑορτῆς τῆς «Παναγίας Καταφυγῆς», πού θά τελεσθεῖ στήν Ἀν­δρώ­α Ἱερά Μονή Ἁγ. Παρασκευῆς Σερρῶν. Ἡ παλαιά (18ος αἰώνας) καί ἁγία εἰκόνα τῆς «Παναγίας Καταφυγῆς» εὑρίσκεται ἀποθησαυρισμένη στήν ἀνωτέρω Ἱερά Μονή.

Τήν ἐπομένη τῶν Χριστουγέννων, Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στήν θ. Λειτουργία, πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Ναό Ἁγ. Γεωργίου Νιγρίτης.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Δελτία Τύπου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Ο Άρχων της ειρήνης, από
της ταπεινής Του φάτνης δωρίζει στον κόσμο
την ειρήνη, την καταλλαγή, την δικαιοσύνη»

26-12-2025

Στην ανδρώα ιερά Μονή Αγ. οσιοπαρθενομάρτυρος Παρασκευής Σερρών, η οποία έχει τις ιστορικές της ρίζες στην Βυζαντινή εποχή, εκτός των άλλων ιερών σεβασμάτων, φυλάσσεται και η περίπυστος ιερά εικόνα της Παναγίας «Καταφυγής» (18ος αιών.), ως μόνιμη αγιαστική παρουσία και ευλογία της μοναστικής αδελφότητος, αλλά και ολοκλήρου του Σερραϊκού λαού.

Από του έτους 2017, ορίσθηκε από τον Σεβ. Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγο, να τιμάται η ετήσιος μνήμη της ιεράς Συνάξεως της Κυρίας Θεοτόκου της «Καταφυγής», κατά την δευτέρα ημέρα των αγίων Χριστουγέννων, 26η Δεκεμβρίου εκάστου έτους, κατά την οποία, η αγία Μητέρα μας Ορθόδοξος Εκκλησία τιμά αξιοχρέως το υπερευλογημένο πρόσωπο της Αειπαρθένου Μαρίας.

Αφ’ εσπέρας της θεομητορικής εορτής, Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025, στις 6:00 το απόγευμα, στην ως είρηται ιερά Μονή, τελέσθηκε ο μέγας, πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατήσαντος του Σεβ. Ποιμενάρχου της Εκκλησίας των Σερρών κ. Θεολόγου. Την διακονία του λόγου ανέλαβε με την ευχή του Σεβασμιωτάτου, ο πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης π. Ανδρέας Γκουζούνης, ιεροκήρυκας της Σερραϊκής Εκκλησίας, ο οποίος αναφέρθηκε στο νόημα της μεγάλης εορτής της θ. Ενανθρωπήσεως του Κυρίου και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, καθώς και στην συμβολή της υπεραγίας Θεοτόκου ως σκεύους εκλογής στην πραγματοποίηση του θεϊκού σχεδίου για την σωτηρία του γένους των ανθρώπων.

Προ της απολύσεως της ακολουθίας του πανηγυρικού Εσπερινού, ο Σεβ. Ποιμενάρχης της Εκκλησίας των Σερρών κ. Θεολόγος, αναφέρθηκε στο παντευλόγητο πρόσωπο της Θεομήτορος, η οποία, όπως χαρακτηριστικώς είπε, υπηρέτησε σεμνοπρεπώς το μυστήριο της θ. Ενανθρωπήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, γενομένη η αληθής Βασίλισσα και Πλατυτέρα των ουρανών, Μητέρα του θεανθρώπου Κυρίου μας. Από των αγνών και παρθενικών αιμάτων της υπεραγίας Θεοτόκου, είπε ο Σεβασμιώτατος, ο ενανθρωπήσας Κύριος προσέλαβε την ανθρωπίνην φύσιν, την οποίαν και εθέωσε, καθιστώντας την αγία γαστέρα της Θεοτόκου, το εργαστήριον της ιδικής μας θεώσεως.

Ακολούθως, ο Σεβασμιώτατος προσέφερε, κατ’ ιδίαν φιλοτιμία και προαίρεση, ως μόνιμο σημείο ευλογίας και αγιασμού των ενασκουμένων πατέρων και των ευλαβών προσκυνητών της ανδρώας μάνδρας της Αγ. Παρασκευής, ιερά τεμάχια εκ των χαριτοφόρων λειψάνων των 14.000 αγίων νηπίων των υπό του Ηρώδου αναιρεθέντων στην Βηθλεέμ της Ιουδαίας, των πρώτων μαρτύρων της Εκκλησίας μας, όπως χαρακτηριστικώς ετόνισε ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ημπορεί οι διώκτες του Χριστού και της Εκκλησίας, κάθε εποχής, ως ο αιμοσταγής βασιλεύς Ηρώδης, περιβαλλόμενοι με την ισχύ και την πρόσκαιρη δόξα τους, να ηθέλησαν να φονεύσουν τον Θεόν, να Τον βγάλουν από τις ανθρώπινες καρδίες, να τον φυλακίσουν στο περιθώριο της ανθρώπινης ζωής, ωστόσο αυτό κατέστη αδύνατον. Το μόνο που καταφέρνουν τελικώς οι κατά καιρούς διώκτες του Κυρίου Ιησού είναι να παραδίδουν τους εαυτούς τους στην αιώνια αυτοκαταδίκη και απώλεια.

Ο Κύριος Ιησούς, ως ο μόνος παντοδύναμος Θεός παραμένει ο αιώνιος και ανίκητος δομήτωρ και κυβερνήτης της Εκκλησίας και του κόσμου. Ανοηταίνουν όσοι πετροβολούν τον ουρανόν. Προετοιμάζουν για τον εαυτόν τους την αυτοκαταδίκη τους. Που οι θεομάχοι; Που οι διώκτες του Χριστού και της Εκκλησίας; Παρεδόθησαν στην λησμοσύνη και στην αιώνια απώλεια. Ο Χριστός και οι άγιοί Του ζουν εις τον αιώνα και δίδουν στην ζωή των πιστών δυνάμεις ακαταγώνιστες, διανοίγουν δρόμους προς την σωτηρίαν».

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε πατρικώς, η φιλόστοργος προστασία της υπεραγίας Θεοτόκου της «Καταφυγής», η φιλάνθρωπος μεσιτεία των 14.000 αγίων νηπίων της Βηθλεέμ και πάντων των αγίων, να περισκέπουν προστατευτικώς την ζωή των ευλαβών πιστών, να ευλογούν τον πανοσιολ. Καθηγούμενο π. Γαβριήλ και τους αδελφούς της ιεράς Μονής, ώστε να εκπληρώνουν θεαρέστως την ιερά αποστολή τους, να υπηρετούν θεοφιλώς το μυστήριο της πίστεως και να βιώνουν θυσιαστικώς και αγγελομιμήτως τον μοναχικό τρόπο ζωής.

Σήμερα, Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου, δευτέρα των Χριστουγέννων ημέρα, κατά την οποία, τελείται λειτουργικώς, υπό της αγίας μας Εκκλησίας, η ιερά Σύναξη της υπεραγίας Θεοτόκου, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος ιερούργησε, κατά το ειωθός, στον ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Νιγρίτης, όπου ευρίσκεται αποθησαυρισμένη η περίπυστος εικόνα της Παναγίας «Ελεούσης της Νιγριτινής».

Κατά την διάρκεια της πανηγυρικής θ. Λειτουργίας, στην οποία παρέστησαν, μεταξύ άλλων και η Δήμαρχος κ. Ευανθία Πλιάκου και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Βισαλτίας και ο πιστός λαός του Θεού, ανεγνώσθη, υπό του αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Κελεμπέκη, Αρχιερατικού Επιτρόπου Νιγρίτης, η Πνευματική Διδαχή του Σεβασμιωτάτου, επί τοις Χριστουγέννοις.

Προ της απολύσεως της θ. Μυσταγωγίας, ο Σεβασμιώτατος επικαλέσθηκε σ’ όλους πατρικώς την χάρη και την ευλογία του νηπιάσαντος Κυρίου μας, εκάλεσε δε όλους σε πνευματικό συναγερμό ολοθύμου προσευχής προς τον Θεό της ειρήνης, Κύριό μας Ιησού Χριστό, υπέρ της αμέσου καταπαύσεως των εχθροπραξιών, όπου γης, παρακλήσεως και στηρίξεως των χειμαζομένων εκ της φρίκης των πολέμων και επικρατήσεως της ειρήνης, της καταλλαγής, της δικαιοσύνης, της ψυχραιμίας και της αμοιβαίας κατανοήσεως μεταξύ των λαών.

«Ο πόλεμος, ετόνισε ο Σεβασμιώτατος, είναι μία πραγματική τραγωδία, ένας παραλογισμός αναιρετικός του θείου θελήματος και της ανθρωπίνης αξίας. Και επειδή ζούμε σ’ εποχές, όπου το σκοτάδι επιπολάζει στην ανθρώπινη ζωή, το φως της χριστιανικής πίστεως, της μετανοίας, της δικαιοσύνης, της λογικής και της ανθρωπιάς είναι απολύτως αναγκαία.

Ο Κύριός μας και Σωτήρας του κόσμου, το παιδίον Ιησούς, ο Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, ο θαυμαστός Σύμβουλος, ο Άρχων της ειρήνης, από της ταπεινής Του φάτνης, μας καλεί να ανοίξουμε στον ουρανό τα ώτα της ψυχής μας, να πλουτίσουμε πνευματικώς την ύπαρξή μας, μέσα στην αγιασμένη ατμόσφαιρα της αγίας Εκκλησίας Του, να ακούμε με διάθεση μαθητείας τον λόγο Του, που είναι λόγος χάριτος, αληθείας, ελπίδος, απλότητος, ταπεινώσεως, αγάπης, ώστε να μπορέσουμε να ζήσουμε αυθεντικώς το φιλάνθρωπο μυστήριο του Χριστού, που σώζει, ιεροποιεί και αγιάζει τον άνθρωπο».

Στο όμορφο, τέλος, προαύλιο του ιερού Ναού, τον Σεβασμιώτατο και τους λοιπούς παρισταμένους ανέμενε η Φιλαρμονική του Δήμου Βισαλτίας, που έψαλε τα πατροπαράδοτα κάλαντα και άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια!

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Ο Θεός επί γης
σήμερον και ο άνθρωπος εις ουρανούς!»

25-12-2025

Με κάθε ιεροπρέπεια και εκκλησιαστική λαμπρότητα εορτάσθηκε και στην Εκκλησία των Σερρών, η μεγάλη Δεσποτική εορτή της του Χριστού Γεννήσεως. Αφ’ εσπέρας, Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025, τελέσθηκε ο μέγας πανηγυρικός Εσπερινός στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών, χοροστατήσαντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου. Την διακονία του λόγου ανέλαβε με την ευχή του Σεβασμιωτάτου, ο πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης π. Ιωάννης Καλαϊτζής, ιεροκήρυκας της Σερραϊκής Εκκλησίας, ο οποίος αναφέρθηκε στο νόημα της μεγάλης εορτής, με θεολογικές και αγιοπατερικές αναφορές.

Σήμερα, Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου, τελέσθηκε η πανηγυρική θ. Λειτουργία, στον ως είρηται ιερό Μητροπολιτικό Ναό, ιερουργήσαντος του Σεβ. Μητροπολίτου κ. Θεολόγου, στην οποία παρέστησαν μεταξύ άλλων και ο Βουλευτής Ν. Σερρών κ. Κων/νος Μπούμπας, ο Διοικητής της 10ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας κ. Γεώργιος Λιάμπας, Αντιδήμαρχοι του Δήμου Σερρών, Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι, καθώς και μέγα πλήθος ευλαβών πιστών, πολλοί από τους οποίους προσήλθαν στο Ποτήριο της Ζωής.

Κατά την διάρκεια της θ. Μυσταγωγίας ανεγνώσθη η Πνευματική Διδαχή επί τοις Χριστουγένοις, στην οποία ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος αναφέρει: «Το μεγαλύτερο ιστορικὸ γεγονὸς, την αγιωτάτην πανήγυριν των χριστιανικών πανηγύρεων και την πανίερον Μητρόπολιν όλων των Δεσποτικών εορτών εορτάζομεν σήμερον, το μέγα θαύμα της Γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, την ενανθρώπησιν του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος, του Υιού και Λόγου του Θεού. Ο Θεός επί γης σήμερον και ο άνθρωπος εις ουρανούς!

Ο κατά φύσιν μονογενής Υιός του Θεού με την εν χρόνω Γέννησή Του φωτίζει, αναπλάθει, ανα­καινί­ζει και ζωογονεί οντολογικώς την δια­φθαρείσα από την αμαρτία ανθρωπίνη φύση. Ο­λόκληρη η κτίση αντιπροσφέρει με ευγνωμοσύ­νη την δική της ευλαβική συμμετοχή στο τελούμενο μέγα μυστήριο. Στο πρό­σωπο του Θεανθρώ­που Ιησού Χρι­στού, ο άνθρω­πος προσκαλείται να γνωρίσει το αιώνιο αρχέτυπό του, την μοναδική και αψεγά­διαστη αλήθεια, την πληρότητα της ζωής. Γεννήθηκε ο Σωτή­ρας ‘’διά φιλανθρωπίαν’’, για να δημιουργήσει καινή την κτίση, να μεταμορφώσει τον άν­θρωπο, να τον λυτρώσει από τις θλιβε­ρές συνέπειες της αμαρτίας που παράγει αγωνία, ακαταστασία, φθορά, θάνατο. Πράγματι, κάθε πιστός χριστιανός χαίρεται σήμερα, διότι γεννή­θηκε εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας εκ της αγίας Παρθένου, ο Σωτήρας του κόσμου. Συγχαίρουν μαζί μας οι άγιοι άγγελοι, οι προφήτες και οι δίκαιοι, οι οποίοι προκατήγγειλαν την γέννηση του θείου Εμμανουήλ. Αυτή η χαρά που συγκλονίζει ολόκληρη την ύπαρξή μας πηγάζει από την βεβαιότητα της απεί­ρου και αμεταπτώτου αγάπης και φιλανθρωπίας του αγίου Θεού όπως εκδηλώθηκε με την θεία Ενανθρώπη­ση. Με την εν κόσμω Γέννηση του μονογενούς Υιού του Θεού, επήλθε η ειρήνευ­ση, η συμφιλίωση, η καταλλαγή. Η προς τον Θεόν σωτήριος επι­στροφή του ανθρώπου διά του Κυρίου Ιησού Χριστού συνετέλεσε, ώστε να αποκαταστα­θή και η εσωτερική ειρή­νη και ενότητα στις ψυχές των ανθρώπων και η προς αλλή­λους φιλοστοργία και αγάπη.

Ο θεάνθρωπος Κύριος διαλύει το σκοτάδι της αγνωσίας και της λύπης και χαρίζει στο ανθρώπινο γένος το φως της αληθούς θεογνωσίας, την χαρά, την αλήθεια, την ειρήνη, την ζωή. Ο σημερινός όμως άνθρωπος, ο δημιουργός των μεγάλων επιτευγμάτων και των επικινδύνων αδιεξόδων, απομακρυνόμενος από τον Θεό ζει με έναν τραγικό τρόπο, μία υπαρξιακή ορφάνια και μοναξιά. Όπως επιτυχώς έχει γραφεί, ‘’ποτὲ άλλοτε οι στέγες των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντὰ και οι καρδιές τους τόσο μακρυά’’ (Αντ. Σαμαράκης). Η ενανθρώπηση του Υιού του Θεού ένωσε τα πριν διεστώτα. Η χριστιανικὴ ανθρωπολογία, όπως τη βίωσαν οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, υψώνει τον άνθρωπο σε θεία δόξα και ομορφιά. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστὸς είναι ο τέλειος Θεός και ο τέλειος άνθρωπος που ζει πλέον ανάμεσά μας. Γεννάται μυστικώς όπου βρει ζεστὴ, καθαρὴ και πιστεύουσα καρδιά. Εκείνος έγινε για χάρη μας άνθρωπος, ‘’ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν’’ (Μ. Αθανάσιος).

Κλίνοντες ευλαβικώς και νοερώς το γόνυ της ψυχής και του σώματος ενώπιον της αγίας Του φάτνης, όπου γεννήθηκε η ζωή και η σωτηρία του κόσμου, εύχομαι πατρικώς να ζήσουμε εφέτος την Γέννηση του Θεανθρώπου Κυρίου μας ως αφορμή για την προσωπική μας αναγέννηση, τον φωτισμό, τον αγιασμό. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστὸς είναι παρών ως Πατέρας και Θεὸς μας, ως αδελφός και φίλος, στην ιστορία του κόσμου και στην προσωπική μας πορεία και ζωή. Είναι ‘’ὁ ὤν καὶ ὁ ἢν καὶ ὁ ἐρχόμενος’’ (Αποκ. 1, 2). Πάνω στο θεμέλιο της πίστεως, ότι, ‘’ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο καί ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» (Ιωάνν. 1, 14) ας κτίσουμε την ζωὴ μας. Η δυνατή αγάπη και εμπιστοσύνη μας προς τον Θεό, που έγινε για μας τέλειος άνθρωπος και η αδελφική και ζεστή αγάπη μας προς τον συνάνθρωπο, είναι το ελπιδοφόρο μήνυμα των Χριστουγέννων που καλούμεθα να ζήσουμε και να μεταδώσουμε προς κάθε κατεύθυνση. Με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλουμε αποτελεσματικά στην επικράτηση της ειρήνης στον κόσμο. Με αυτόν τον τρόπο θα έλθει η ελπίδα και η προκοπή στην κοινωνία μας. Με αυτόν τον τρόπο θα ανθίσει και πάλι το χαμόγελο της αισιοδοξίας στη ζωή μας. Η μία και μόνη απάντηση στα ποικίλα αδιέξοδα των ημερών μας είναι ο Κύριος και Σωτήρας του κόσμου, ο Ιησούς Χριστός, η ενυπόστατος ζωή και ειρήνη του κόσμου. Η χάρις και το πλούσιον έλεος του δι’ ημάς γεννηθέντος Σωτήρος Χριστού είθε να είναι πάντοτε μαζί μας. Αμήν!».

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΡΑΔΙΟ ΚΙΒΩΤΟΣ 99,2 FM

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΙΟΥ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟΥ

Οδοιπορικό στην Ιταλία

Προσκύνημα στην Κρήτη

Προσκύνημα στην Κύπρο

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ

Περιοδικό Άγιος Νικήτας

Ροή Ειδήσεων

Νέες Εκδόσεις

Ενημερωτικά Φυλλάδια

Ορθόδοξη Πνευματικότητα

Μυστήριο Απροσπέλαστο

Χριστούγεννα!

Κάθε φορὰ ποὺ γιορτάζουμε τὸ μεγάλο γεγονὸς τῆς Σαρκώσεως τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, ὀφείλουμε νὰ τὸ προσεγγίζουμε μὲ δέος καὶ συντριβὴ καρδιᾶς, διότι ὑπερβαίνει κάθε προσπάθεια λογικῆς ἑρμηνείας. «Οὐ φέρει τὸ μυστήριον ἔρευναν· πίστει μόνῃ τοῦτο πάντες δοξάζομεν…» (Αἶνοι Χριστουγέννων).

Χριστούγεννα!

Ὅταν ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἡ Παναγία Παρθένος δέχθηκε στὰ σπλάχνα της τὸν Υἱὸ καὶ Λόγο τοῦ Θεοῦ· «ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμα σου», ἀπάντησε στὸ μήνυμα τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ (Λουκ. α΄ 38), καὶ τὴν ἴδια στιγμὴ στὰ σπλάχνα της εἰσῆλθε τὸ πῦρ τῆς Θεότητος. Συλλαμβάνει καὶ κυοφορεῖ τὸν Θεάνθρωπο Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. «Θυγάτριον θεοπόθητον», ἡ Παρθένος, «ὡσεὶ ἐλαία κατάκαρπος πάσης ἀρετῆς καταγώγιον γέγονε»· σὰν ἐλιὰ γεμάτη καρπούς, ἔγινε κατοικητήριο κάθε ἀρετῆς. «Τίς λαλήσει τὰ μεγαλεῖα σου, Παρθένε;», ἀναφωνεῖ ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, καὶ προσθέτει: «Υἱὸν ἐποίησας Θεὸν ἀνθρώπου, καὶ τὸν ἄνθρωπον υἱὸν Θεοῦ»· ἔκανες τὸν Θεὸ υἱὸ ἀνθρώπου καὶ τὸν ἄνθρωπο υἱὸ τοῦ Θεοῦ.

Ὁ ἀπόστολος Παῦλος μᾶς βοηθεῖ νὰ προσεγγίσουμε κάπως αὐτὸ τὸ ἀπροσπέλαστο στὴ διάνοιά μας Μυστήριο: «Ὁ Ἰησοῦς Χριστός», γράφει, «ἂν καὶ εἶχε τὴν ἴδια οὐσία καὶ φύση μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα, καὶ ὡς ἀπαράλλακτη καὶ ζωντανὴ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ εἶχε τὴ μορφὴ καὶ τὴ φύση τοῦ Θεοῦ… κένωσε τὸν ἑαυτό Του ἀπὸ τὴ θεϊκή Του δόξα καὶ πῆρε μορφὴ δούλου καὶ ἔγινε ὅμοιος μὲ τοὺς ἀνθρώπους. Κι ἐνῶ παρουσιάστηκε μὲ τὴν ἐξωτερικὴ ὄψη τοῦ ἀνθρώπου, δὲν ἦταν μόνο ἄνθρωπος, ὅπως φαινόταν, ἀλλὰ ἦταν συγχρόνως καὶ Θεός» (βλ. Φιλιπ. β΄ 6­8). «Θεὸς ἐφανερώθη ἐν σαρκί» (Α΄ Τιμ. γ΄ 16)· ὁ Θεὸς φανερώθηκε σαρκωμένος. «Ἐπὶ τῆς γῆς ὤφθη καὶ ἐν τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη» (Βαροὺχ γ΄ 38).

Χριστούγεννα!

Θαῦμα ἀσύλληπτο! Ὁ Θεὸς εἶναι πιὰ κοντά μας. Ἔχει ἑνωθεῖ μαζί μας, ἔχει γίνει ἕνας ἀπὸ μᾶς, γιὰ νὰ ποθήσουμε νὰ γίνουμε καὶ ἐμεῖς ἕνα μαζί Του.

Λοιπόν, «εὐφραίνεσθε δίκαιοι· οὐρανοὶ ἀγαλλιᾶσθε· σκιρτήσατε τὰ ὄρη, Χριστοῦ γεννηθέντος». Νὰ χαίρετε ἐσεῖς οἱ δίκαιοι ἄνθρωποι, καὶ ἐσεῖς οἱ οὐράνιες δυνάμεις. Ἡ σάρκωση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ εἶναι ἐδῶ καὶ εἴκοσι αἰῶνες ψηλαφητὴ πραγματικότητα. Γι᾿ αὐτὸ καὶ οἱ οὐρανοὶ ἀγάλλονται καὶ ἡ γῆ εὐφραίνεται, πανηγυρίζει.

Ἂς χαιρόμαστε κι ἐμεῖς κι ἂς γεμίζει ἡ ψυχή μας μὲ ἐλπίδα. Ἡ παντοδυναμία καὶ ἡ ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ φανερώνεται μὲ τὴν ἄπειρη συγκατάβαση καὶ ταπείνωσή Του, προκειμένου νὰ σώσει τὸν ἄνθρωπο.

Ἦλθε στὴ γῆ, ἀλλὰ δὲν ἔπαψε νὰ εἶναι Θεός. «Ὃ γὰρ ἦν διέμεινε, Θεὸς ὢν ἀληθινός, καὶ ὃ οὐκ ἦν προσέλαβεν, ἄνθρωπος γενόμενος διὰ φιλανθρωπίαν»· αὐτὸ ποὺ ἦταν (δηλαδὴ Θεός), παρέμεινε, διότι ἦταν Θεὸς ἀληθινός. Καὶ αὐτὸ ποὺ δὲν ἦταν, τὸ πῆρε μὲ τὸ νὰ γίνει ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν πολλὴ ἀγάπη (Ἰδιόμελον Ἑσπερινοῦ Χριστουγέννων).

Γι᾿ αὐτὸ ἂς ψάλουμε μέσα ἀπὸ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς μας, ὅπως κάνει ὁ ὑμνωδός, δίνοντας παράλληλα σ᾿ Ἐκεῖνον καὶ τὴν ἀμετάκλητη ἀπόφασή μας νὰ ζήσουμε σύμφωνα μὲ τὸ θέλημά Του: «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ, καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία». Νὰ ψάλουμε, διότι «ἐπεσκέψατο ἡμᾶς ἐξ ὕψους ὁ Σωτὴρ ἡμῶν»· μᾶς ἐπισκέφθηκε ὁ Σωτήρας μας ἀπὸ τὸ ἄπειρο ὕψος τῆς θεϊκῆς Του δόξας. «Ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ σήμερον ἡνώθησαν, τεχθέντος Χριστοῦ. Σήμερον Θεὸς ἐπὶ γῆς παραγέγονε, καὶ ἄνθρωπος εἰς οὐρανοὺς ἀναβέβηκε»· ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ σήμερα ἑνώθηκαν μὲ τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ. Σήμερα ἔφθασε στὴ γῆ ὁ Θεός, καὶ ὁ ἄνθρωπος ἔχει ἀνεβεῖ στὸν οὐρανό.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ! Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς Ὁ Χριστός, ὁ Θεός, γεννήθηκε στὴ γῆ ὡς ἄνθρωπος. Γιατί; Γιὰ νὰ μᾶς ἐξηγήσει μὲ τὴ Γέννησή Του τὴ γέννησή μας. Ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος, γιὰ νὰ γίνει ὁ ἄνθρωπος Θεός. Νά, μέσα σʼ αὐτὸ περιλαμβάνεται ὅλο τὸ μυστήριο τῆς θαυμαστῆς Γεννήσεως τοῦ Θεανθρώπου τὴν ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων. Μέσα σʼ αὐτὸ περιέχεται ὁλόκληρο τὸ Εὐαγγέλιό Του καὶ ὅλη ἡ Ἐκκλησία Του καὶ κάθε τί ποὺ…

Εἰς τό Γενέθλιον τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ

Εἰς τό Γενέθλιον τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου Μυστήριο παράξενο καὶ παράδοξο ἀντικρύζω. Βοσκῶν φωνὲς φτάνουν στ’ αὐτιά μου. Δὲν παίζουν σήμερα μὲ τὶς φλογέρες τοὺς κάποιον τυχαῖο σκοπό. Τὰ χείλη τοὺς ψάλλουν ὕμνο οὐράνιο. Οἱ ἄγγελοι ὑμνολογοῦν, οἱ ἀρχάγγελοι ἀνυμνοῦν, ψάλλουν τὰ Χερουβεὶμ καὶ δοξολογοῦν τὰ Σεραφείμ. Πανηγυρίζουν ὅλοι, βλέποντας τὸ Θεὸ στὴ γῆ καὶ τὸν ἄνθρωπο στοὺς οὐρανούς. Σήμερα ἡ Βηθλεὲμ μιμήθηκε τὸν οὐρανό:…

Γιά ποιό λόγο ἐνανθρώπησε ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ καί ὄχι ὁ Πατήρ ἤ τό Πνεῦμα• καί ποιές οἱ συνέπειες τῆς ἐνανθρώπησης

Γιά ποιό λόγο ἐνανθρώπησε ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ καί ὄχι ὁ Πατήρ ἤ τό Πνεῦμα• καί ποιές οἱ συνέπειες τῆς ἐνανθρώπησης Ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ Ὁ Πατήρ δέν μεταπίπτει στόν Υἱό, παραμένει πάντα Πατήρ· ὁ Υἱός δέν μεταπίπτει στόν Πατέρα, παραμένει πάντα Υἱός· τό Πνεῦμα δέν μεταπίπτει στόν Πατέρα ἤ τόν Υἱό, παραμένει πάντα Πνεῦμα ἅγιο. Ἡ ἰδιότητα καθενός προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδας εἶναι σταθερή καί ἀμετάβλητη. Πῶς, ἄλλωστε, θά παρέμενε…

Εἰς τήν τοῦ Χριστοῦ Γέννησιν

Εἰς τήν τοῦ Χριστοῦ Γέννησιν Ἁγίου Πρόκλου Πατριάρχου Κων/λεως Φάνηκε ὁ Χριστός στόν κόσμο καί τόν ἄχαρο κόσμο στόλισε μ᾿ ἀπέραντη εὐφροσύνη. Σήκωσε πάνω Του τήν ἁμαρτία τοῦ κόσμου, καί καταπάτησε γιά πάντα τόν ἐχθρό τοῦ κόσμου. Ἅγιασε τίς πηγές τῶν ὑδάτων καί φώτισε τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων. Θαύματα μίχθηκαν μέ μεγαλύτερα θαύματα. Σήμερα, ἀπό τή χαρά πού ἔφερε ὁ Σωτήρας μας Χριστός, χωρίστηκαν ἡ γῆ καί ἡ θάλασσα καί…

Τὰ δῶρα τῶν Μάγων

Τὰ δῶρα τῶν Μάγων Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς «Καὶ ἀνοίξαντες τοὺς θησαυροὺς αὐτῶν προσήνεγκαν αὐτῷ δῶρα, χρυσὸν καὶ λίβανον καὶ σμύρναν» (Ματθ. Β΄11). Τρία δῶρα ἔφεραν στὸ νεογέννητο Βασιλιά. Καὶ χωρὶς νὰ τὸ θέλουν συμβόλισαν τὴν ἁγία καὶ ζωοποιὸ Τριάδα, στὸ ὄνομα τῆς Ὁποίας ἦρθε στὸν κόσμο τὸ παιδὶ Ἰησοῦς, ἀλλὰ καὶ τὴν τριπλή διακονία τοῦ Κυρίου: τὴ βασιλική, τὴν ἱερατικὴ καὶ τὴν προφητική, γιατί ὁ χρυσὸς συμβολίζει τὴν αὐτοκρατορική, τὸ…

Πατερικόν Λειμωνάριον

Πατερικό Θησαύρισμα

Ἅγιος Ἀντώνιος ὁ Μέγας

Οἱ ἄνθρωποι καταχρηστικά λέγονται λογικοί. Δεν εἶναι λογικοὶ ὅσοι ἔμαθαν ἀπλῶς τὰ λόγια καὶ τὰ βιβλία τῶν ἀρχαίων σοφῶν, ἀλλ’ ὅσοι ἔχουν τὴ λογικὴ ψυχὴ καὶ μποροῦν νὰ διακρίνουν ποιὸ εἶναι τὸ καλὸ καἰ ποιὸ τὸ κακό καὶ ἀποφεύγουν τὰ πονηρὰ καὶ βλαβερὰ στὴν ψυχή, τὰ δὲ ἀγαθὰ καὶ ψυχωφελῆ, τὰ ἀποκτοῦν πρόθυμα μὲ τὴ μελέτη καὶ τὰ ἐφαρμόζουν μὲ πολλὴ εὐχαριστία πρὸς τὸν Θεό. Αὐτοὶ μόνοι πρέπει νὰ λέγονται ἀληθινὰ λογικοὶ ἄνθρωποι.

Ἰουστῖνος Πόποβιτς

Ἡ αἰωνιότητα εἶναι φρικιαστικὴ δίχως Θεάνθρωπο, γιατὶ καὶ ὁ ἄνθρωπος εἶναι φοβερὸς δίχως τὸν Θεάνθρωπο. Καθετὶ τὸ ἀνθρώπινο, μονάχα στὸν Θεάνθρωπο ἔχει τὴν τελικὴ καὶ λογικὴ του ἑρμηνεία. Δίχως τὸν θαυμαστὸ Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ὅλα τὰ ἀνθρώπινα μεταβάλλονται ἀναπόφευκτα σὲ χάος, σὲ φρίκη, σὲ θάνατο, σὲ κόλαση: ἡ φρόνηση σὲ ἀφροσύνη, ἡ αἴσθηση σὲ ἀπόγνωση, ἡ ἐπιθυμία σὲ αὐτοδιάσπαση μέσα ἀπὸ τὴν αὐτοθέωση ἤ τὴν αὐτοεξουθένωση.

Ἀλφαβητάριον παραινέσεων

Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου

• Ἀρχὴν νόμιζε τῶν ὅλων εἶναι Θεόν.
• Βέβαιον οὐδὲν ἐν βίῳ δόκει πέλειν.
• Γονεῖς τιμῶν μάλιστα Θεὸν φοβοῦ.
• ∆ίδασκε σαυτὸν μὴ λαλεῖν ἃ μὴ θέμις.
• Ἔργοις δ’ ἀρέσκειν σπεῦδε καὶ λόγοις Θεῷ.
• Ζωὴν πόθησον τὴν ἔχουσαν μὴ τέλος.
• Ἡττῶν σεαυτὸν τοῖς φίλοις νικῶν ἔσῃ.
• Θνητὸς δ’ ὑπάρχων μηδόλως μέγα φρόνει.
• Ἰχνηλάτει μὲν τῶν σοφῶν ἀεὶ θύρας.
• Καὶ νοῦν δὲ καλλώπιζε τῆς μορφῆς πλέον.
• Λόγῳ Θεοῦ ἄνοιγε σόν, τέκνον, στόμα.
• Μνήμης δὲ αὐτοῦ μηδαμῶς λάθῃ ποτέ.
• Νήφων προςεύχου τῷ Θεῷ καθ’ ἡμέραν.
• Ξένους ξένιζε, μὴ ξένος γένῃ Θεοῦ.
• Ὁρμὰς χαλίνου τῶν παθῶν ψυχοφθόρους.
• Πέδαις τὸ σῶμα ἀσφαλίζου σωφρόνως.
• Ῥάβδον σεαυτῷ τὴν συνείδησιν φέρε.
• Σαφῶς σχόλαζε ἐν Γραφαῖς ταῖς ἐν θέοις.
• Τὰς τῶν πενήτων ψυχαγώγησον λύπας.
• Ὑπὲρ σεαυτὸν τοὺς πέλας καλῶς θέλε.
• Φίλους ἔχειν σπούδαζε, ἢ πλοῦτον πολύν.
• Χρυσοῦ γὰρ αὐτοὶ εὐκλεέστεροι λίαν.
• Ψεῦδος μίσησον, τὴν δ’ ἀλήθειαν φίλει.
• Ὦ παῖ, φυλάσσων ταῦτα σώζῃ ἐνθέως.

Φωτοθήκη

Η Ορθόδοξος Φωτογραφική Συλλογή της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης περιλαμβάνει πληθώρα ψηφιακών εικόνων, στις οποίες αποτυπώνεται η πολυποίκιλη δραστηριότητα και σημαντικά γεγονότα της Ιεράς μας Μητροπόλεως.

Πατριαρχική επίσκεψις
στην Εκκλησία των Σερρών
(17-21 Απριλίου 2015)

Επίσκεψη του Μακαριωτάτου
Αρχιεπισκόπου Αθηνών και
πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄
στην Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης
(7-9 Μαΐου 2016)

Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης
Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος
στην Ιερά Μητρόπολη
Σερρών και Νιγρίτης
(7-11-2016)

Βιντεοθήκη

Η ορθόδοξος βιντεοθήκη της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης περιλαμβάνει μία ψηφιακή συλλογή από βίντεο, η οποία προσφέρεται για περιήγηση και ενημέρωση σχετικά με την Ορθόδοξη πίστη και τις δραστηριότητες της Ιεράς μας Μητροπόλεως.

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ
Ι.Μ. ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
1ο και 2ο μέρος
(Διάρκεια: 61′ – 67′) (ΒΙΝΤΕΟ)

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ
Ι.Μ. ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
3ο, 4ο και 5ο μέρος
(Διάρκεια: 57′ – 54′ – 60′) (ΒΙΝΤΕΟ)

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ
Ι.Μ. ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
6ο, 7ο και 8ο μέρος
(Διάρκεια: 57′ – 50′ – 59′) (ΒΙΝΤΕΟ)

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ
Ι.Μ. ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
9ο μέρος
(Διάρκεια: 67′) (ΒΙΝΤΕΟ)

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ
Ι.Μ. ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
10ο μέρος
(Διάρκεια: 120′) (ΒΙΝΤΕΟ)

20 χρόνια ‘Ράδιο Κιβωτός’
(18/02/2024) (ΒΙΝΤΕΟ)

Συναξάρι της Ημέρας

Ὀρθόδοξος Συναξαριστής - Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025
Σήμερα τιμοῦνται οἱ Ἅγιοι:

Ἡ Σύναξις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου

Ἡ φυγὴ στὴν Αἵγυπτο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου

Ὅταν οἱ μάγοι προσκύνησαν τὸ Χριστό, ἀναχώρησαν γιὰ τὴν πατρίδα τους, χωρὶς νὰ περάσουν ἀπὸ τὸ βασιλιὰ Ἡρῴδη. Τότε ἄγγελος Κυρίου φάνηκε σὲ ὄνειρο στὸν Ἰωσὴφ καὶ τοῦ εἶπε νὰ πάρει τὸ παιδὶ μὲ τὴν μητέρα του καὶ νὰ φύγει στὴν Αἴγυπτο. Καὶ ἔμειναν ἐκεῖ, μέχρι ποὺ πέθανε ὁ Ἡρῴδης, γιὰ νὰ ἐπαληθευθεῖ ἔτσι ἐκεῖνο ποὺ ἐλέχθη διὰ τοῦ προφήτου Ὠσηέ: «Ἐξ Αἰγύπτου ἐκάλεσα τὸν υἱόν μου» (Ὠσ. ια´ 1). Μετὰ τὴν φυγὴ τοῦ Κυρίου στὴν Αἴγυπτο, ὁ Ἡρῴδης ἔστειλε στρατιῶτες καὶ θανάτωσαν ὅλα τὰ παιδιὰ ποὺ ἦταν στὴ Βηθλεὲμ καὶ τὰ περίχωρά της, ἀπὸ ἡλικίας δυὸ ἐτῶν καὶ κάτω. Διότι τόσο εἶχε ὑπολογίσει τὴν ἡλικία τοῦ Χριστοῦ, Τὸν ὁποῖο φοβόταν ὅτι θὰ τοῦ ἔπαιρνε τὴν βασιλεία. Ἐπίσης, ἡ φυγὴ τοῦ Κυρίου στὴν Αἴγυπτο, κατὰ τὸν Ἅγιο Νικόδημο τὸν Ἁγιορείτη, φράσσει καὶ τὰ στόματα τῶν αἱρετικῶν. Διότι ὅπως λέει, ἂν δὲν ἔφευγε ὁ Κύριος καὶ φονευόταν ἀπὸ τὸν Ἡρῴδη, θὰ εἶχε ἐμποδιστεῖ ἡ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Ἂν πάλι τὸν συνελάμβαναν καὶ δὲν φονευόταν, θὰ ἔλεγαν πολλοὶ ὅτι δὲ φόρεσε ἀνθρώπινη σάρκα, ἀλλὰ μόνο κατὰ φαντασία. Ἔπειτα, ἡ φυγὴ φανερώνει ἄλλη μία φορά, ὅτι τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ ματαιώσει τὰ σχέδια τοῦ Θεοῦ.

Ὁ Ἅγιος Εὐθύμιος ὁ Ὁμολογητής, ἐπίσκοπος Σάρδεων

Ὁ Σ. Εὐστρατιάδης, στὸ Ἁγιολόγιό του, ἀναφέρει γιὰ τὸν Ἅγιο αὐτὸν τὰ ἑξῆς:

Ἤκμασεν ἐπὶ τῆς βασιλείας Κωνσταντίνου καὶ Εἰρήνης (780-797), γεννηθεὶς ἐν Λυκαονίᾳ καὶ σπουδάσας ἐν Ἀλεξάνδρειᾳ. Μετὰ τὴν ἀποπεράτωσιν τῶν σπουδῶν αὐτοῦ κατέφυγεν εἰς μονήν τινα ἀποκαρεῖς μοναχὸς καὶ διαπρέψας ἐν τῇ μοναχικῇ πολιτείᾳ· διὰ δὲ τὴν ἀρετὴν καὶ τὴν παιδείαν αὐτοῦ προεβιβάσθη εἰς τὸν μητροπολιτικὸν θρόνον τῶν Σάρδεων, λαβὼν μέρος ἐν τῇ κατὰ τῶν εἰκονομάχων ἀθροισθείσῃ ἐν Νίκαιᾳ τὸ δεύτερον Ἑβδόμῃ οἰκουμενικῇ συνόδῳ (787), ἐν ᾗ τὴν ὀρθὴν τῆς ἐκκλησίας δόξαν μετὰ παῤῥησίας καὶ θάῤῥους καθωμολόγησε καὶ ὑπέγραψε (ἴδε Mansi, τ. XII, σ. 1087-1088). Τὰ ἐξαιρετικὰ αὐτοῦ προσόντα ἐκτιμῶντες οἱ βασιλεῖς ἐνεπιστεύθησαν αὐτῷ διαφόρους δημοσίας ἀποστολάς, ἀλλ᾿ ἐπὶ τῆς βασιλείας Νικηφόρου Α´ (802-811), ἐπὶ καταγγελίᾳ γενομένη παρὰ ἀνωτέρου ὑπαλλήλου ἐν Σάρδεσι ὅτι ἔκειρε μοναχὴν κόρην, ἣν ἐζήτει οὗτος εἰς γάμον, ὁ Εὐθύμιος ἐξωρίσθη εἰς τὴν νῆσον Παττάλαραν λίαν ταλαιπωρηθεῖς. Ἐκ τῆς ἐξορίας ἐπανῆλθεν εἰς Κωνσταντινούπολη (814), ἀλλὰ καὶ πάλιν μετὰ τὴν ἔκρηξιν τῆς εἰκονομαχίας ἐπὶ Λέοντος τοῦ Ἰσαύρου (813-820), ὀπαδὸς τῆς ἐναντίας ταχθεῖς μερίδος, ἐξωρίσθη εἰς Ἀσσὸν (παρὰ τὸ Ἀδραμύτιον), ἔνθα παρέμεινε μέχρι τοῦ θανάτου τοῦ Λέοντος ἀνακληθεῖς ὑπὸ Μιχαὴλ τοῦ Τραυλοῦ (820-829)· ἀλλὰ καὶ τοῦτον καταβροντήσας δι᾿ ὧν κατὰ πρόσωπον αὐτοῦ εἶπεν, «εἰ τὶς οὐ προσκυνεῖ τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστὸν εἰκόνι περιγραπτὸν ἤτω ἀνάθεμα», ἐξώργισε καὶ ἠνάγκασε νὰ ἐξορίσει αὐτὸν εἰς τὸν Ἀκρίταν, ἔνθα ἐνέκλεισεν αὐτὸν εἰς ζοφερωτάτην φυλακὴν ἐκεῖ διὰ βουνεύρων τυπτόμενος καὶ ἐκ τῶν πληγῶν ἐξογκωθεῖς ὡς ἀσκὸς ὀκτὼ ἡμέρας μετὰ τὴν ἄθλησιν, πρὸς Κύριον ἐξεδήμησε». Θεῷ παραστάς, Εὐθύμιε, τρισμάκαρ, πλήρης ἄληκτου τυγχάνεις εὐθυμίας. (Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου, ἀπὸ ὁρισμένους Συναξαριστές, περιττῶς ἐπαναλαμβάνεται καὶ τὴν 11η Ὀκτωβρίου).

Ὁ Ὅσιος Κωνσταντῖνος «ὁ ἐξ Ἰουδαίων»

Καταγόταν ἀπὸ τὰ Σύναδα τῆς Φρυγίας, Ἑβραῖος στὸ γένος, ἐπέστρεψε στὴ χριστιανικὴ πίστη καὶ βαπτίστηκε στὴ Μονὴ τοῦ Φουβουτίου, ὅπου εἶχε καταφύγει. Ἀπὸ τὴν Μονὴ αὐτὴ πῆγε στὸν Ὄλυμπο καὶ ἀπὸ τὸν Ὄλυμπο στὰ Μῦρα τῆς Λυκίας. Κατόπιν ἐπισκέφθηκε τὴν Κύπρο, τὴν Ἀττάλεια καὶ ἄλλους τόπους γιὰ νὰ καταλήξει καὶ πάλι στὸν Ὄλυμπο, ὅπου ἔκανε αὐστηρὴ νηστεία 40 ἡμερῶν, χωμένος μέχρι τὴν μέση σ᾿ ἕνα λάκκο. Ἐκεῖ χειροτονήθηκε ἱερέας καὶ στὴ συνέχεια ἔφυγε στὴν Ἀτρώα, ὅπου καὶ ἀπεβίωσε εἰρηνικά.

Ὁ Ὅσιος Εὐάρεστος

Καταγόταν ἀπὸ τὴν Γαλατία ἀπὸ γονεῖς ἐνδόξους καὶ ἐπισήμους τῆς χώρας αὐτῆς. Ἀφοῦ καλὰ καὶ ὅσια ἐκπαιδεύτηκε στὴ χώρα του, πῆγε μὲ τὸν πατέρα του στὴν Κωνσταντινούπολη ἐπὶ Λέοντος τοῦ Ἰσαύρου (813-820) καὶ τὸν φιλοξενοῦσε ὁ συγγενής του πατρίκιος Βρυέννιος. Ὅταν αὐτὸς στάλθηκε ἀπὸ τὴν βασίλισσα Θεοδώρα πρέσβυς στοὺς Βούλγαρους, πῆρε κοντά του καὶ τὸν Εὐάρεστο καὶ ὅταν ἔφτασαν στὸν τόπο, ποὺ ὀνομαζόταν Σκόπελο, ἐκεῖ ὁ Εὐάρεστος συνάντησε γέροντα ἀσκητή, στὸν ὁποῖο προσκολλήθηκε καὶ ἐκάρη μοναχός. Ὁ δὲ γέροντας, βλέποντας τὴν ὑψηλὴ πνευματικὴ ἔφεση τοῦ νέου, τὸν ἔστειλε μὲ συστατικὴ ἐπιστολὴ στὴ Μονὴ Στουδίου, ὅπου ὁ Εὐάρεστος διέπρεπε σὰν αὐστηρὸς ἀσκητής. Ἐκεῖ λοιπὸν ὁσιακὰ ἀφοῦ ἔζησε καὶ τὰ ὑπόλοιπα χρόνια τῆς ζωῆς του, ἀπεβίωσε εἰρηνικὰ σὲ ἡλικία 79 χρονῶν. Τὸ δὲ τίμιο λείψανό του ἐναποτέθηκε στὴ Μονὴ Κοκουρουβίου (ἢ Κοκκοροβίου).

Ὁ Ἅγιος Κωνστάντιος ὁ Ῥῶσος, ὁ Νέος Ἱερομάρτυρας

Ὁ Κωνστάντιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Ῥωσία καὶ ὑπηρετοῦσε σὰν ἐφημέριος στὴ Ῥωσικὴ Πρεσβεία στὴν Κωνσταντινούπολη. Κατὰ τὸν Ῥωσοτουρκικὸ πόλεμο ἦλθε στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ παρέμεινε γιὰ ἀρκετὸ χρονικὸ διάστημα στὴ Μεγίστη Λαύρα, ἀπ᾿ ὅπου ἀναχώρησε στὰ Ἱεροσόλυμα γιὰ προσκύνημα στοὺς Ἁγίους Τόπους. Ἐπανῆλθε στὴ Μεγίστη Λαύρα καὶ περίμενε τὴν εἰρήνη μεταξὺ Ῥωσίας καὶ Τουρκίας. Ὅταν ἐπιτεύχθηκε ἡ εἰρήνη, ὁ Ἅγιος πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ παρέμεινε σὰν ἐφημέριος στὴν ἴδια πρεσβεία. Ἐκεῖ ὅμως, ἄγνωστο γιὰ ποιοὺς λόγους, ἦλθε σὲ προστριβὴ μὲ τὸν Ῥῶσο Πρέσβη καὶ εἴτε ἀπὸ φόβο εἴτε ἀπὸ θυμό, παρουσιάστηκε στὸν Σουλτάνο καὶ ἀρνήθηκε τὸν Χριστό. Γιὰ τὴν ἐνέργειά του αὐτὴ ἔτυχε μεγάλων τιμῶν καὶ περιποιήσεων ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Μετὰ ἀπὸ λίγες ἡμέρες συναισθάνθηκε τὸ μεγάλο του ὀλίσθημα, μετανοημένος ἔκλαψε πικρὰ καὶ πόθησε τὸ μαρτύριο. Ἔτσι πέταξε τὰ τούρκικα ῥοῦχα, φόρεσε ἕνα φθαρμένο ῥάσο, παρουσιάστηκε στὸν Σουλτάνο καὶ μὲ θάῤῥος ὁμολόγησε τὸν Χριστὸ καὶ ἀποκήρυξε τὴν θρησκεία τοῦ Μωάμεθ. Χωρὶς καμιὰ διαδικασία, οἱ Τοῦρκοι πῆραν τὸν μάρτυρα καὶ τὸν ἀποκεφάλισαν μπροστὰ στ᾿ ἀνάκτορα τοῦ σοῦλτάνου τὸ 1743.

Κυριακὴ μετὰ τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ

Κατὰ τὴν 26η τοῦ μήνα αὐτοῦ, ἂν τύχει Κυριακὴ ἢ ἂν δὲν τύχει Κυριακὴ ὁποιαδήποτε μέρα ποὺ νὰ συμπίπτει 26 Δεκεμβρίου, τιμοῦμε τὴν μνήμη τῶν Ἁγίων: Ἰωσὴφ τοῦ Μνηστῆρα τῆς Παρθένου Παναγίας, τοῦ Δαβὶδ τοῦ Προφήτη καὶ βασιλιὰ καὶ Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου· δηλαδή, τὸ κατὰ κόσμον γένος καὶ οἰκογένεια τοῦ Χριστοῦ.

(Συνήθως αὐτὴ τὴν Κυριακή, τελεῖται ἡ θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου, ποὺ εἶναι μία ἀπὸ τὶς ἀρχαιότερες θ. Λειτουργίες).

Ημερολόγιο 2026

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

Τοπικό Αγιολόγιο

Τοπικοί άγιοι στην Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης είναι ο Ιερομάρτυς Άγιος Νικήτας ο νέος, ο Άγιος Νεομάρτυς Ιωάννης ο Σερραίος, οι εν Μεγάροις Άγιοι Τέσσαρες Μάρτυρες, ο Άγιος Νεομάρτυς Βενέδικτος ο εξ Εζεβών, ο Όσιος Ιωάννης κτίτορας της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Σερρών και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κάλλιστος Α'

Ιεροί Ναοί

Στην Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης υπάγονται 114 Ενοριακοί Ναοί, που κατανέμονται σε 4 Αρχιερατικές Περιφέρειες, 66 Παρεκλήσια και 22 Ναοί Κοιμητηρίων.

Προσκυνηματικοί Ναοί

Οι Προσκυνηματικοί Ναοί της Ιεράς Μητροπόλεως μας είναι ο Ιερός Καθεδρικός Ναός καί Προσκυνηματικός των Αγίων Θεοδώρων Σερρών και ο Ιερός Προσκυνηματικός Ναός Αγίου Αντωνίου Στρυμονικού Σερρών.

Ιερές Μονές

Τα πάνσεπτα Ιερά Μοναστήρια που στολίζουν πνευματικώς την Ιερά μας Μητρόπολη είναι η Ιερά Ανδρώα Μονή της Αγίας Παρασκευής Σερρών, η Ιερά Μονή του Τιμίου Προδρόμου Σερρών, η Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Αγίου Πνεύματος Σερρών, η Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου "Βύσσιανης", η Ιερά Μονή Υψώσεως Τιμίου Σταυρού Αγίου Πνεύματος και η η Ιερά Μονή Αγίου Πνεύματος του ομώνυμου χωριού.

ΨΥΧΗΣ ΑΚΟΣ

Κειμήλια Πίστεως και Πολιτισμού
της Εκκλησίας των Σερρών

Πρωτοσύγκελλος

Αρχιμ. Γαβριήλ Παλιούρας
Τηλ.: +30 23210 68115
E-Mail: [email protected]

Γενικ. Αρχιερ. Επίτροπος

Πρωτοπρ. Θωμάς Τσιάγγας
Τηλ.: +30 23210 68102

Ιδιαίτερο Γραφείο

Αρχιμ. Νεκτάριος Καϊμακάμης
Τηλ.: +30 23210 68100

Γραμματεία

Αρχιμ. Νικήτας Χαλέμης, Θεολόγος
Αλέξανδρος Αναγνωστόπουλος, Θεολόγος
Τηλ.: +30 23210 68103
Φαξ: +30 23210 68117

Επικοινωνία

Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης
Κύπρου 10, 62122 Σέρρες
Τηλ.: +30 23210 68100
Φαξ: +30 23210 68119
E-Mail: [email protected]