ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Τῆ Κυριακῆ, ἑβδόμη ἀπό τοῦ Πάσχα, τήν ἐν Νικαία Πρώτην Οἰκουμενικήν Σύνοδον ἑορτάζομεν τῶν τριακοσίων δέκα καί ὁκτώ θεοφόρων Πατέρων.

Κατά τήν Κυριακή αὐτή ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τήν μνήμη τῶν ἁγίων 318 θεοφόρων Πατέρων τῆς Α’ Οἰκουμενικής Συνόδου (τό 325 μ.Χ.). Τό Συναξάριο λέει ὅτι ἡ ἑορτή τῶν ἁγ. Πατέρων τοποθετήθηκε τήν Κυριακή αὐτή μετά τήν Ἀνάληψη, γιατί οἱ Πατέρες μέ τήν διακήρυξη τους ὅτι ὁ Κύριος εἶναι “ὁμοούσιος, ὁμότιμος καί συνάναρχος τῶ Πατρί” μᾶς βεβαιώνουν ὅτι ὁ Κύριος ἀνελήφθη ὡς τέλειος Θεός ἀλλά καί ὡς τέλειος ἄνθρωπος καί ὅτι ὄντως ἡ ἀνθρώπινη φύση μας ἀνῆλθε μέχρι τοῦ οὐρανοῦ.

Ἐξαιρετικά τιμητικό γιά τούς Πατέρες εἶναι τό Δοξαστικό τῶν Αἴνων, (“Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός”), τό ὁποῖο τούς μακαρίζει γιατί ἐδογμάτισαν τήν ὀρθή σχέση τοῦ Χριστοῦ πρός τόν Πατέρα καί τούς ἀνθρώπους καί διατύπωσαν τήν ὀρθή πίστη τῆς Ἐκκλησίας.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ

Τῆ Κυριακή Πέμπτη ἀπό τοῦ Πάσχα, τήν τῆς Σαμαρείτιδος ἑορτήν ἑορτάζομεν.

Ἡ περικοπή τοῦ Εὐαγγελίου (Ἰωαν. 4, 5 -42), πού διαβάζεται τήν Κυριακή αὐτή εἶναι ἀπό τά σπουδαιότερα καί ἐκλεκτότερα κείμενα τῆς Ἁγ. Γραφῆς.

Στόν διάλογο του μέ τήν Σαμαρείτιδα ὁ Κύριος δράττεται τῆς εὐκαιρίας νά ἀποκαλύψει τίς πιό ὑψηλές ἀλήθειες: ὅτι ὁ Θεός εἶναι “πνεῦμα”, καί ὅσοι τόν πιστεύουν πρέπει νά τόν λατρεύουν “ἐν πνεύματι καί ἀληθεία” καί ὅτι ὁ Θεός εἶναι ὁ “Πατήρ” πού σώζει τούς ἀνθρώπους μόνον διά τοῦ “Μεσσίου” πού εἶναι ὁ Χριστός, (“ἐγώ εἰμί ὁ λαλῶν σοι”)

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ

Τῆ αὐτῆ ἡμέρα, Κυριακή τετάρτη ἀπό τοῦ Πάσχα, τοῦ Παραλύτου μνείαν ποιούμεθα καί, ὡς εἱκός, τό τοιοῦτον ἑορτάζομεν θαῦμα.

Θέμα τῆς Κυριακῆς αὐτῆς εἶναι ἡ θεραπεία τοῦ Παραλύτου, πού ἐπί 38 χρόνια περίμενε τήν θεραπεία του στήν Προβατική Κολυμβήθρα (Ἰωαν. ς, 1 – 15) . Τελικά, ὅπως λέγει καί τό Δοξαστικό τῶν αἴνων “τόν Παράλυτο οὐχ ἡ κολυμβήθρα ἐθεράπευσεν, ἀλλ’ ὁ σός λόγος (τοῦ Χριστοῦ) ἀνεκαίνισε…”. Ὅπως ὁ δημιουργικός λόγος τοῦ Θεοῦ ἐκ τοῦ μηδενός δημιούργησε τόν κόσμο, ἔτσι καί ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ ἀνακαινίζει καί ἀναδημιουργεῖ τόν κατεστραμμένο ἀπό τήν ἁμαρτία καί τήν ἀρρώστεια ἄνθρωπο.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ

Τῆ Κυριακῆ τρίτη ἀπό τοῦ Πάσχα, τήν τῶν ἀγίων γυναικῶν Μυροφόρων ἑορτήν ἑορτάζομεν, ἔτι δέ μνείαν ποιούμεθα καί τοῦ ἐξ’ Ἀριμαθαίας Ἰωσήφ, ὅν ἦν μαθητής κεκρυμμένος πρός δέ καί τοῦ νυκτερινοῦ μαθητοῦ Νικοδήμου.

Ἡ τρίτη Κυριακή ἀπό τό Πάσχα, εἶναι ἀφιερωμένη στίς Μυροφόρες ἐκεῖνες γυναῖκες, πού πῆγαν νά ἀλείψουν μέ μύρα τό σῶμα τοῦ Κυρίου, καθώς ἐπίσης καί στούς δύο ἐκείνους ἄρχοντες, τόν Ἰωσήφ τόν ἀπό Ἀριμαθαίας καί τόν Νικόδημο. Πρόκειται γιά μεγάλες μορφές πού μεταξύ ἄλλων μᾶς δίδουν καί τά ἑξῆς μηνύματα: α) Ἡ τόλμη τοῦ Ἰωσήφ καί τοῦ Νικοδήμου, πού ἔδειξαν κατά τήν κρίσιμη ὥρα τοῦ θανάτου τοῦ Κυρίου, ἀποτελεῖ βασική ἔκφραση τῆς χριστιανικῆς μαρτυρίας. Ὁ πιστός δείχνει τήν πιστότητα του στόν Σταυρωθέντα Χριστό, ὄχι μόνο τίς ὧρες πού τό Εὐαγγέλιο θριαμβεύει, ἀλλά κυρίως στήν περίοδο τῶν διωγμῶν καί τῆς θυσίας. β) Ἡ μεγάλη ἀγάπη τῶν Μυροφόρων πρός τόν Κύριο τίς ἀξιώνει πρῶτες αὐτές νά τόν ἰδοῦν ἀναστάντα καί νά ἀκούσουν, ἀλλά καί νά μεταφέρουν τό μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ ἀγάπη πρός τόν Σωτῆρα Χριστό εἶναι ὁ μόνος καί ὁ πιό ἀσφαλής δρόμος πού ὁδηγεῖ τόν ἄνθρωπο στή θεογνωσία.